Covid-19 (SARS-CoV-2) del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skillnaden är väl att den enda du kan skada dig är dig själv (och din häst) och ja ta upp resurser då iom behov av behandling av vården vid en allvarligare olycka. Covid drabbar andra som inte valt att dela din risk.
Så är det ju givetvis. Ingen sport eller snarare få sporter är helt riskfria.
Samtidigt som det ofta är oerhört viktigt i ens liv att kunna fortfölja planering så långt det går.
 
Skillnaden är väl att den enda du kan skada dig är dig själv (och din häst) och ja ta upp resurser då iom behov av behandling av vården vid en allvarligare olycka. Covid drabbar andra som inte valt att dela din risk.

Absolut och jag följer FHMs rekommendationer.
Att jag inte är rädd för viruset är inte samma, sak som att jag går bananas och går tvärtemot alla råd som finns 😅

Jag är introvert och ogillar att umgås med folk i största allmänhet.
 
Vad fan vet jag? Jag är inte Angela Merkel

Å jag kan tydligen inte fråga henne heller nu 😂
Screenshot_20200322-190015.png
 
Någon som vet hur optikerna gör i dessa tider? Är i desperat behov av nya glasögon så så fort jag är frisk + 2 dagar vill jag till min optiker men undrar hur dom ställer sig till kunder nu med smittrisk? Står inget på deras hemsida så antar att dom kör som vanligt. Någon som vet?
 
Någon som vet hur optikerna gör i dessa tider? Är i desperat behov av nya glasögon så så fort jag är frisk + 2 dagar vill jag till min optiker men undrar hur dom ställer sig till kunder nu med smittrisk? Står inget på deras hemsida så antar att dom kör som vanligt. Någon som vet?
De som är öppna blir säkert glada för nya kunder, men du kanske ska vänta lite extra efter du blivit frisk eftersom du med viss sannolikhet haft corona.
 
Någon som vet hur optikerna gör i dessa tider? Är i desperat behov av nya glasögon så så fort jag är frisk + 2 dagar vill jag till min optiker men undrar hur dom ställer sig till kunder nu med smittrisk? Står inget på deras hemsida så antar att dom kör som vanligt. Någon som vet?
Nu killgissar jag men jag antar att eftersom man bara är två i rummet (optiker och kund) så kör de som vanligt.
 
Jag blev väldigt lugnad av Giesecke :D Hans prognos är att det värsta är över i slutet av maj.

https://www.svd.se/giesecke-vi-kommer-att-klara-det-har

(Alla man kan lita på just nu heter tydligen Johan eller Anders)
Läste också den artikeln tidigare idag och han känns stabil. Framtidshopp men ändå utan att lova något. Jag gillade det där med att han går på magkänsla, men att det är en erfaren magkänsla med fem epidemier bakom sig. :D
 
Läste också den artikeln tidigare idag och han känns stabil. Framtidshopp men ändå utan att lova något. Jag gillade det där med att han går på magkänsla, men att det är en erfaren magkänsla med fem epidemier bakom sig. :D
Det är ren psykologi för mig. Jag blir seriöst knäpp på att gå här hemma och inte ha en susning om när det hela kan bli någorlunda normalt igen.
Att få en magkänsle-prognos räcker för att jag ska orka se ljuset i tunneln.

/mvh multisjuk med lappsjuka
 
Det är ren psykologi för mig. Jag blir seriöst knäpp på att gå här hemma och inte ha en susning om när det hela kan bli någorlunda normalt igen.
Att få en magkänsle-prognos räcker för att jag ska orka se ljuset i tunneln.

/mvh multisjuk med lappsjuka

Jag hoppas det går tillbaka till det normala igen men som vanligt tror jag aldrig det blir igen. Men jag vet inte om det är så negativt faktiskt att mänskligheten får tänka till hur vi lever våra liv!
 
Jag hoppas det går tillbaka till det normala igen men som vanligt tror jag aldrig det blir igen. Men jag vet inte om det är så negativt faktiskt att mänskligheten får tänka till hur vi lever våra liv!
En del positiva effekter får det säkert.

Men för egen del längtar jag efter att kunna gå på kultur, träffa folk i mina föreningar, kunna äta ute och en massa annat jag inte kan göra som "riskgruppsperson"
 
Många har börjat ha virtuella sammankomster, fester, middagar via zoom, skype och liknande. Kanske Second Life får en, tja second life där folk kan träffas och umgås socialt?
Usch vad trist sätt att umgås på, tycker jag! Ser fram emot att kunna träffa folk igen på lite mer normalt vis! Vi i min familj träffas hos mamma varannan lördag och käkar middag, det är ju skutet på framtiden, men ack så...tråkigt att inte kunna träffas, telefon räcker liksom inte till! Förväntade INTE mig att jag skulel reagera så här dock! :D :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 062
Senast: Gabby_Ossi
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 364
Senast: turbofling
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 243
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 684
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp