Covid-19 (SARS-CoV-2) del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser det positiva i mörkret. Allt som jag normalt sett ville gått på nu under våren, men kände pga min sjukdom skulle få skippa har ställts in eller skjutits fram till hösten. Det är "En kväll i juni" som är en årlig tradition som inte ställts in, men som jag kanske skulle kunna åka på efter operation om jag är pigg. (I övrigt har konsert skjutits fram, två föreläsningar ställts in, bilmässa likaså och musikquiz samt trädgårdsmässa ställts in.
 
Coronavirusets framfart har verkligen fått mig att inse vilket socialt fattigt liv jag har. Det enda jag ändrat i mitt liv är att jag inte hoppar just nu. Jag har exakt tre vänner som vill umgås med mig och de brukar vilja ses en några gånger/år allihopa, så typ varannan månad träffar jag nån av dem. Häpp.
 
De som är öppna blir säkert glada för nya kunder, men du kanske ska vänta lite extra efter du blivit frisk eftersom du med viss sannolikhet haft corona.
Ja jag hoppas inte dom behöver stänga nu, tänker just på dom här momenten när dom kikar i ögonen och man sitter mittemot varandra. Men jag har haft samma syn länge och vet vilken sorts bågar jag vill ha så egentligen kan jag bara gå in och välja båge och ha samma styrka som nu. Det brukar vara dom som vill undersöka ögonen och synen varje gång men det behövs inte, behöver bara glasögon utan repor. Skulle kunna beställa på nätet om det inte vore för att det är svårt att hitta bra bågar.

Min optiker är suverän så kommer alltid använda dom.
 
Coronavirusets framfart har verkligen fått mig att inse vilket socialt fattigt liv jag har. Det enda jag ändrat i mitt liv är att jag inte hoppar just nu. Jag har exakt tre vänner som vill umgås med mig och de brukar vilja ses en några gånger/år allihopa, så typ varannan månad träffar jag nån av dem. Häpp.
Jag har inte heller gjort så mycket förändringar. Är i stallet som vanligt och sen hänger jag mest hemma framför tvn 😉
 
Coronavirusets framfart har verkligen fått mig att inse vilket socialt fattigt liv jag har. Det enda jag ändrat i mitt liv är att jag inte hoppar just nu. Jag har exakt tre vänner som vill umgås med mig och de brukar vilja ses en några gånger/år allihopa, så typ varannan månad träffar jag nån av dem. Häpp.
Så är det för mig också egentligen! Jag träffar ju min familj varannan lördag. Jag har mitt jobb där jag träffar folk. Det är allt jag egentligen orkar med. Några gånger om året träffar jag en annan kompis, ytterligare en träffar jag något oftare men fortfarande inte ens en gång i månaden. Det är typ allt, väldigt osocialt liv och det har alltså blivit mer så det senaste året när jag har tvingats välja vad jag orkar med. Men utan det där extra och BARA ha nätet, så känns det otroligt ensamt och osocialt, det liksom kliar i hela mig av en vilja att gå ut i stan och äta med en kompis och snacka skit! Jag umgås ju mer med folk på nätet men det är inte riktigt samma sak, det är skönt när man inte orkar annat, men inte som ersättning liksom....
 
Man får gå ut med familjen på promenad, men bara "samlas" med en person som inte tillhör familjen.

Polisen kontrolleras offentliga utrymmen, men de ringer ju knappast på hemma hos folk.
Fast Merkel sa också att privata fester, även hemma, är helt oacceptabelt.
 
Mitt liv ser exakt ut som vanligt.
Åker tunnelbana till jobbet, jobbar och åker till stallet.
Tränar fortfarande och räknar med tävling nästa helg.

Enda skillnaden är att jag inte träffar mina föräldrar just nu då men red förbi mamma igår så hon fick ge Freddie godis. 🙂
 
Vad innebär rådet att stanna hemma vid symtom i Sverige? Inte jobba, inte handla, inte åka kollektivt. Men gå ut med hundar t.ex? Det kan man ju liksom inte välja bort.
 
Vad innebär rådet att stanna hemma vid symtom i Sverige? Inte jobba, inte handla, inte åka kollektivt. Men gå ut med hundar t.ex? Det kan man ju liksom inte välja bort.

Handla är också ganska viktigt. Men tja, egentligen borde man nog leja bort/be någon annan att motionera hundar och handla om man är tämligen säker på att man har covid. Jag har varit ute tre ggr de senaste veckorna för att just handla. Trots att det enda är att jag har en envis förkylning utan ett enda covid symtom.
 
Handla är också ganska viktigt. Men tja, egentligen borde man nog leja bort/be någon annan att motionera hundar och handla om man är tämligen säker på att man har covid. Jag har varit ute tre ggr de senaste veckorna för att just handla. Trots att det enda är att jag har en envis förkylning utan ett enda covid symtom.
Fast varför skulle man leja bort hundarna om man orkar gå ut med dem? Du behöver ju inte träffa en enda människa då, till skillnad om du måste gå och handla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 062
Senast: Gabby_Ossi
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 374
Senast: turbofling
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 245
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 685
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp