Jag berättar om min huvudvärk för vissa men inte speciellt många, det orsakar oro i onödan, men de som vet om min problematik med huvudvärk och migrän, förstår ju att det inte är covid. Jag lever också som vanligt med det, jobbar på plats osv. Kan inte isolera mig varje dag pga det. Skulle det vara något annat berättar jag det, isolerar mig och beställer ett PCRtest.
Antigentest har jag själv aldrig använt, men barnen testas innan de åker till sin mormor, då utan symptom. Vid symptom har de fått PCR testats, men nu får de ju inte det så gissar att de får ta antigen och stanna hemma enligt reglerna. Eller så var det väl så att skolbarn fortfarande ska testas..... Men de här två åren har lärt oss att ta varje symptom på allvar, men också att inte "fundera högt" så att säga inför vem som helst. Bättre att isolera sig istället, avboka möten osv om man skulle misstänka något.
Jag tänker också till numera innan jag "funderar högt" om sånt som ses som förkylningssymptom, men jag ska nog hålla käften ännu mer faktiskt. De jag framför allt velat vara transparent inför är de som är i riskgrupp, eller av andra skäl behöver vara extra försiktiga. Jag vet ju inte vilka de är, eller när, om det handlar om någon som inte själv är i riskgrupp men som ska opereras eller ska träffa någon skör person inom kort.