Fast jag hade inte heller velat träffa en person med ont i halsen för tre dagar sedan eftersom jag inte vet vad det handlar om. Hade personen haft samma problem som du hade det nog kommit fram och då hade det inte varit några problem, men ont i halsen sådär random är ett tecken på covid och covid undviker jag gärna eftersom jag inte har råd att vara hemma för att andra inte bryr sig om att följa regler. Risken att bli sjuk är stor nog som den är.
Det är trist att du tolkar mig som att jag tycker att även du ska vara hemma när jag skrev att du inte behöver det med tanke på att du egentligen vet vad ditt beror på, du har haft det många gånger. En dag kanske det på riktigt är ont i halsen och covid du har men du kan inte stanna hemma alla gånger pga samma känsla, precis som jag inte kan göra det pga min huvudvärk, som ju också egentligen är ett symptom. Om du läser det jag skriver behöver du inte tolka. Om du läser reglerna och tänker på hur det är för dig själv behöver du inte tolka. Men nej, på den informationen om ont i halsen för tre dagar sedan som vi fick serverade, så hade jag avböjt att träffas. Eftersom det finns en risk att det är covid, eftersom jag inte vet hur personen fungerar eller tänker. Jag tänker inte ta för givet att alla får ont i halsen av snarkningar eller torr luft och att alla tar ansvar för så är det faktiskt inte. Bättre då att göra som
@SiZo faktiskt gjorde och avboka det så har jag inte riskerat att träffa någon med smitta och riskerar inte att sprida något vidare. Det jag inte vet om kan jag inte förhindra, men som ett sådant här fall kan man ju göra vissa val.
Rekommendationen om att alltid stanna hemma gäller trots allt inte om du har problem med halsont pga snarkningar och torr luft, eller huvudvärk pga glasögonbrist eller allergisnuva osv. Det måste vara rimligt, det har upprepats många gånger under de här två åren. Får en person som inte har huvudvärk så ofta plötsligt huvudvärk så är det en anledning att testa sig, får man ont i halsen så ska man testa sig, om man inte är en person som har det titt som tätt, har man allergier som bryter ut så behöver man inte testa sig när man misstänker det handlar om det. Då är vi tillbaka till det rimliga. Sunt förnuft.
Vilket jag vet att du brukar besitta.