Covid-19 del 13

Och då är vi tillbaka till det vi inte behöver dra en gång till, att det också spelar roll om det halsonda var en irritation i halsen under några morgontimmar eller en fullt utvecklad flera dagar lång värk. Vilket vi inte vet hur det var i detta fall.

Ja, jag tolkade dig som att du inte höll med mig, men gör du det så kan vi ju stanna där.

Varför jag tog upp andra situationer, är för att förklara att jag tycker att @Ziso fick till en bra lösning i den här situationen och att det då var rätt att göra, men att jag samtidigt inte tycker att alla kan stanna hemma i alla situationer som liknar denna.
Och det är just det du påstår att vi inte behöver ta en gång till som hade gjort att jag hade valt att göra som @SiZo . Att inte veta vad det beror på. Att jag inte har den faktan. Bättre då att handla utefter det som är minst risk vid sådana tillfällen jag faktiskt kan göra det, tex i ett studiesammanhang. Svårare på jobbet med andra regler och förutsättningar.

Och det är just det du påstår att vi inte behöver ta en gång till som hade gjort att jag hade valt att göra som @SiZo . Att inte veta vad det beror på. Att jag inte har den faktan. Bättre då att handla utefter det som är minst risk vid sådana tillfällen jag faktiskt kan göra det, tex i ett studiesammanhang. Svårare på jobbet med andra regler och förutsättningar.

Och jag hade valt att i första hand försöka ta reda på mer information, och i andra hand om jag inte får veta något mer, valt att avstå.

Fast då handlar det ju om något helt annat? Om covid blir ungefär lika ofarlig som en förkylning/influensa (och det verkar ju vara åt det hållet vi går) kan man ju inte sätta folk i familjekarantän varje gång någon testar positivt? Då funkar snart ingen arbetsplats.
Nej det har jag inte sagt heller. Bara att JAG inte tänker umgås med sjuka personer. Det är givetvis upp till mig hur jag vill göra på den punkten och jag lägger ingen som helst skuld på andra personer för det. Förutom de som känner mig så pass väl och väljer att ta panodil och ipren och sen ändå umgås utan att säga något. Har tyvärr hänt och helvete vad arg jag var.

Citerar bara senaste för att det är enklast.
Ja jag hade inte mer information just då. Och inte nu heller för den delen.

Jag har förståelse för mina kurskamrater med. De är stressade över att vi har mycket att göra och det är sista kursen innan skrivandet på kandidaten börjar. Nu är jag en bit äldre än samtliga och prioriterar lite annorlunda med utbrändhet i bagaget. Min hälsa kommer först. Även om skolan är viktig för mig så hamnar den längre ner på prioriteringslistan än för många andra.

Och jag hade valt att i första hand försöka ta reda på mer information, och i andra hand om jag inte får veta något mer, valt att avstå.
Då är du en bättre människa än vad jag är eftersom jag utgick och hade fattat beslut från den informationen som serverades här på buke och inte en massa om och men osv.

Jag har förståelse för mina kurskamrater med. De är stressade över att vi har mycket att göra och det är sista kursen innan skrivandet på kandidaten börjar. Nu är jag en bit äldre än samtliga och prioriterar lite annorlunda med utbrändhet i bagaget. Min hälsa kommer först. Även om skolan är viktig för mig så hamnar den längre ner på prioriteringslistan än för många andra.

Det här var ett mycket mer nyanserat svar än de första där jag tyckte du uttryckte dig dömande mot dina kurskamrater. Jag har förståelse för båda sidor.

Då är du en bättre människa än vad jag är eftersom jag utgick och hade fattat beslut från den informationen som serverades här på buke och inte en massa om och men osv.

Nu är väl inte jag något helgon heller precis...kanske bäst att föra till handlingarna också, innan debatten stängs för den här gången 😉😄

Och då är vi tillbaka till det vi inte behöver dra en gång till, att det också spelar roll om det halsonda var en irritation i halsen under några morgontimmar eller en fullt utvecklad flera dagar lång värk. Vilket vi inte vet hur det var i detta fall.
Har personen varit sjuk i flera dagar med sista symptomet halsont för tre dagar sedan är det dessutom troligen enligt reglerna. Minst fem dagars hemkarantän varav de sista feberfria kan mycket väl stämma.

Halsont för 3 dagar sedan kan vara mycket.

Det här var ett mycket mer nyanserat svar än de första där jag tyckte du uttryckte dig dömande mot dina kurskamrater. Jag har förståelse för båda sidor.
Att jag tycker att folk beter sig dumt och respektlöst betyder inte att jag inte kan ha förståelse för deras agerande. Det är något du själv i så fall har tolkat in.

O andra sidan så behöver jag snarare öva på att INTE vara så förstående för andras situation utan bara utgå från mig själv och mitt eget mående. Det är väldigt lätt att ständigt köra över sig själv till förmån för andra.

Att jag tycker att folk beter sig dumt och respektlöst betyder inte att jag inte kan ha förståelse för deras agerande. Det är något du själv i så fall har tolkat in.

O andra sidan så behöver jag snarare öva på att INTE vara så förstående för andras situation utan bara utgå från mig själv och mitt eget mående. Det är väldigt lätt att ständigt köra över sig själv till förmån för andra.

Jag tolkade ditt inlägg som kritik mot dina kurskamrater ja, men vi behöver inte tjafsa om huruvida du menade att kritisera dem eller inte. Det var i vilket fall med den tolkningen jag skrev mina svar, och utifrån kontexten att frågan är ställd på ett offentligt forum där alla enskilda exempel blir en del i att sätta den generella normen för vad som är ett acceptabelt beteende och vad som inte är det.

Jag tolkade ditt inlägg som kritik mot dina kurskamrater ja, men vi behöver inte tjafsa om huruvida du menade att kritisera dem eller inte. Det var i vilket fall med den tolkningen jag skrev mina svar, och utifrån kontexten att frågan är ställd på ett offentligt forum där alla enskilda exempel blir en del i att sätta den generella normen för vad som är ett acceptabelt beteende och vad som inte är det.
Jag menade att kritisera dem - men det är fullt möjligt att kritisera någon och ändå ha full förståelse för varför någon gör som de gör.

Jag menade att kritisera dem - men det är fullt möjligt att kritisera någon och ändå ha full förståelse för varför någon gör som de gör.

Ok, ja det är det såklart. Och då tycker jag fortfarande att det var obefogad kritik mot dina kurskamrater när du inte har tillräcklig information. Att du själv stannar hemma när det kunde lösas med en annan uppgift är helt okej, men att kalla de andra för oansvariga när du inte har tillräcklig information tycker jag inte finns grund för. De kanske hade den information du saknar?

• Gilla
Reactions: Sel
I går skrek jag när en kompis häst vann på travet. Lyckades såklart bli lite hes. Hoppas att det är mindre i morgon för annars kommer jag behöva förklara det många ggr.
Och jag vill verkligen inte att ngn ska tro att jag har symptom.🙈

I går skrek jag när en kompis häst vann på travet. Lyckades såklart bli lite hes. Hoppas att det är mindre i morgon för annars kommer jag behöva förklara det många ggr.
Och jag vill verkligen inte att ngn ska tro att jag har symptom.🙈
Och så var det här med sunt förnuft och rimlighet. Det är viktigt att tänka till ibland. Du vet ju att du skrek på en häst och att du med största sannolikhet inte dragit på dig covid. Så jag har svårt att se att någon skulle se det som ett problem.

Liknande trådar

• Låst
Samhälle Hoppas att det inte redan fanns en fortsättningstråd som jag har missat :) ! Det här läste jag nyss på aftonbladet, och blev lite...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
106 447
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 458
Senast: Sedna
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
109 111
Senast: ameo
·
Samhälle becknarväska liten mag- eller midjeväska bolundare komplementbyggnad som får vara högst 30 kvadratmeter stor och som inte kräver...
2
Svar
20
· Visningar
1 962
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II