Det var inte jag, jag lovarDå var du inte en av dem som gnällde i både tidningar och nyheter om att utbudet på all inclusive buffén inte var som det brukade och att alla affärer var stängda och att hotellet i princip kändes som ett fängelse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var inte jag, jag lovarDå var du inte en av dem som gnällde i både tidningar och nyheter om att utbudet på all inclusive buffén inte var som det brukade och att alla affärer var stängda och att hotellet i princip kändes som ett fängelse.
Inte mkt, ngr % mer. Jag tror att manga väntar och ser om det verkligen blir ett vaccinkrav.Har det hänt något med vaccinationsstatistiken sedan ni stängde ner, och beskeden om vaccinationstvång? Jag har för mig att jag läste något om att det ändå var förhållandevis många unga som kavlat upp för dos ett nu i samband med vaccinationsbevis på större evenemang här i Sverige.
Det räcker med en enda orsak:Varför då??
Ett djursjukhus går ut med att de kräver vaccinpass för de som besöker dem. Ovaccinerade djurägare får låta någon annan komma in med djuret dvs de nekar inga djur vård. Blir helt mörkrädd när jag läser kommentarerna.
Det räcker med en enda orsak:
Man bidrar till att sprida smittor, genom långa och onödiga förflyttningar.
Är det lagligt?Ett djursjukhus går ut med att de kräver vaccinpass för de som besöker dem. Ovaccinerade djurägare får låta någon annan komma in med djuret dvs de nekar inga djur vård. Blir helt mörkrädd när jag läser kommentarerna.
Varför skulle det inte vara lagligt?Är det lagligt?
Tja, min uppfattning har väl varit att vaccinpassen än så länge gäller offentliga sammankomster. Så vem som helst, t.ex. en mataffär, skulle kunna välja att kräva vaccinpass? Eller en vårdcentral/ett sjukhus?Varför skulle det inte vara lagligt?
Offentlig verksamhet som vård/sjukhus arbetar efter myndighetsbeslut, alltså kan de inte kräva vaccinpass. Mataffärer räknas som handelsplats/allmän plats och de kan inte kräva vaccinpass utan lagstöd.Tja, min uppfattning har väl varit att vaccinpassen än så länge gäller offentliga sammankomster. Så vem som helst, t.ex. en mataffär, skulle kunna välja att kräva vaccinpass? Eller en vårdcentral/ett sjukhus?
Men är det lagligt att kräva att få ta del av sjukvårdsuppgifter (att man är vaccinerad) på eget bevåg?Offentlig verksamhet som vård/sjukhus arbetar efter myndighetsbeslut, alltså kan de inte kräva vaccinpass. Mataffärer räknas som handelsplats/allmän plats och de kan inte kräva vaccinpass utan lagstöd.
Om vi vänder på det då, vilka FÅR kräva vaccinpass?Offentlig verksamhet som vård/sjukhus arbetar efter myndighetsbeslut, alltså kan de inte kräva vaccinpass. Mataffärer räknas som handelsplats/allmän plats och de kan inte kräva vaccinpass utan lagstöd.
Du menar om det är lagligt att fråga efter vaccinpass? För offentlig tillställning är det nog det, med bakgrund av att flera festivalarrangörer gjort det under sommaren, utöver myndighetskravet på vaccinpass för offentliga tillställningar med fler än 100 deltagare, och det verkar ju vara okej.Men är det lagligt att kräva att få ta del av sjukvårdsuppgifter (att man är vaccinerad) på eget bevåg?
Sant!Du menar om det är lagligt att fråga efter vaccinpass? För offentlig tillställning är det nog det, med bakgrund av att flera festivalarrangörer gjort det under sommaren, utöver myndighetskravet på vaccinpass för offentliga tillställningar med fler än 100 deltagare, och det verkar ju vara okej.
Trängsel kan det väl definitivt bli. Och man kan behöva vara nära veterinärer osv när man håller i djuret.Om vi vänder på det då, vilka FÅR kräva vaccinpass?
Som fullvaccinerad - och som helt utan problem skulle kunna visa upp ett vaccinpass - känns det jättemärkligt att behöva göra det t.ex. hos veterinären. Inte är det väl ett ställe där det vanligtvis samlas över 100 besökare, och där det finns risk för trängsel? Nä, det känns tokigt helt enkelt!
Jag har inte kunskap nog för att kunna svara på den frågan. Länka gärna till information om var de gör det så är det lättare att söka efter svar på det.Om vi vänder på det då, vilka FÅR kräva vaccinpass?
Som fullvaccinerad - och som helt utan problem skulle kunna visa upp ett vaccinpass - känns det jättemärkligt att behöva göra det t.ex. hos veterinären. Inte är det väl ett ställe där det vanligtvis samlas över 100 besökare, och där det finns risk för trängsel? Nä, det känns tokigt helt enkelt!
Jag tror bara det är evenemang än så länge, men man utreder för införa på bland annat restauranger och i kollektivtrafiken. Jag är inte för något av alternativen, framförallt för att det framstår som att man vill undkomma åtgärder om avstånd.Om vi vänder på det då, vilka FÅR kräva vaccinpass?
Jag bara googlade och fick träff direkt. Tror inte att det är lämpligt att länka i tråden.Jag har inte kunskap nog för att kunna svara på den frågan. Länka gärna till information om var de gör det så är det lättare att söka efter svar på det.
Blandat, men majoriteten verkar stödja det.
Manga tycker att det är trakigt att det ska behövas men när det inte är tillräkligt manga som vaccinerar sig ända sa anser manga att det är det som tyvärr krävs för att vi ska komma ur den här karusellen med lockdowns och restriktioner.
Sen finns ju saklart vaccinmotstandare som protesterar högljut och det är demostrationer varje helg.
Läste nyss en artikel ocksa om att läkare kräver polisskydd pa vaccinationsplatserna för att hoten mot läkarna ökar i takt med att fler som egentligen inte vill vaccinera sig mer eller mindre tvingas till det.
Och eftersom google arbetar efter algoritmer får inte jag samma ordning på sökresultat som dig, så jag svävar fortfarande i okunskap....Jag bara googlade och fick träff direkt. Tror inte att det är lämpligt att länka i tråden.