Det verkar som att du inte förstår vad en halmgubbe är. Jag har då inte dragit fram några: Jag använder exempel som du sedan viftar svärd mot helt i onödan. Vill du inte diskutera sakfrågan är det helt okej - jag har förklarat vad jag menar när jag talar om individnivå och samhällsnivå, att du sedan ignorerar det för att slippa ta ställning i sakfrågan (att munskydd fungerar mot dropsmitta - vilket jag misstänker att du inte vågar bestrida eftersom det är ren idioti att göra det), ja, det är din ensak.Det är meningslöst att diskutera med folk som drar upp halmgubbar.
Smittspridning sker i samhället, det finns alltid ett samhällsperspektiv när man diskuterar smittspridning. Andningsskydd fungerar på individnivå, då det skyddar en själv. Vanliga munskydd skyddar andra från smitta främst, det blir svårt att diskutera det helt på individnivå.
Och varför skulle jag vilja diskutera trafikstockningar? Först drar du upp det som en ny halmgubbe och sen vill du inte ens diskutera det, bra dra upp det och låtsas som jag vill diskutera det![]()
Skulle uppskatta om du svarade på de frågor jag ställde i förra inlägget
Nämen, finns det helt plötsligt både individnivå och samhällsnivå?Studier handlar om hur det fungerar i samhället, inte på individnivå. En individ kan reagera olika på vaccin/infektion och det behöver inte vara representativt, i den mån att det är bevisat.