Dock är det ju en annan person som säger att h*n sett att man inte alls använder munskydd till 100% i UK.Jag pratar som sagt utifrån situationen här i UK, här kör de med öpna fönster.
Här har vi också använt munskydd i snart två år, jag har inte sett att det hjälpt. Tvärtom är vi bland de hårdast drabbade länderna i europa - Vi jobbar dessutom heldagar med munskydd på och det blir förbannat tröttsamt till sist, för att inte tala om nedskräpningen. Frågan är om inte den skördar mer liv så småningom.
Och användes det inte, eller används felaktigt är det ju klart man har fortsatt hög smittspridning.
Munskydden stoppar inte smittan, men det minskar smittspridningen.
Vet ej vad du jobbar med, men när munskydd infördes på mitt jobb hade vi på oss munskydden när vi hade kontakt med kunderna eller nära kontakt med kollegorna.
När det gick att hålla långt avstånd (över 2 meter) till kollegorna så var vi utan munskydd, så vi slapp ha munskydden på hela dagarna non stop. Att ha munskydd på 8 timmar i sträck kan faktiskt bli jobbigt, det kan jag hålla med om.
I sverige har jag sett att man ställt soptunnor och liknande utanför affärer och sjukhus så att folk som vill kan slänga sina munskydd när det går ut.