Corona i stallet - Ulvlek

Pegasus är alltså en Sigrid och bybo O_o

Men alltså vad är detta :arghh:

Nej, Blacksmithfarm :)

Som dog nu alltså! Ok det var ju iofs bra 😅

Trodde att Pegasus dog ju!

Så det kände du dig säker på att det skulle bli så med andra ord?

Hmmm, inte förstår jag varför Karamell jublar så för att en god Pegasus (jag) eller bekräftad god BSF åker ut, tror mycket av det här var änmnat för lyan innan hon insåg sitt misstag och försöker "reparera"

Sigrid har längta efter privatlektionen hon fick i julklapp. Glad i hågen kommer hon till stallet men kommer bara precis innan för stalldörren där hon möts av en av de äldre eleverna. Efter en ordentlig utskällning så springer hon gråtande upp på läktaren hårt kramande presentkortet och munskyddet som hon råkat sätta ut och in i ivern. Avstängd på obestämd tid blev domen.

Sigrid var BSF- bybo.
Jahaja.

Jag tror att nu har lyan jobbat på för att ulven Pega inte ska dö.

Uppdaterad med tider och färg:)

DL 1 21.30
18:35 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18:37 glömmerallt röstar på bollen__
19:30 Pegasus63 röstar på Blacksmithfarm
20.02 qitis röstar på Heffaklumpen
20.05 Niyama röstar på Snurrfian
20.19 Elo röstar på karamelldrottningen
20.21 karamelldrottningen röstar på Elo
20.34 Heffaklumpen röstar på LenaH
20.46 Cirkus1 röstar på Pegasus63
20.48 hemlig röstar på glömmerallt
21.18 LenaH röstar på Pegasus63
21.18 snurrfian röstar på cirkus1
21.28 LenaH ändrar röst till qitis

(bollen) cirkus 2 missar att rösta

cirkus 1 lynchas besserwisser
Heffaklumpen käkas brevbärare

Dag DL2 - 21.30
18.24 cirkus röstar på Pegasus63
19.26 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
19.33 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
19.47 glömmerallt röstar på Pegasus63
20.12 Elo röstar på LenaH
20.18 Pegasus63 röstar på cirkus
20:28 Niyama röstar på LenaH
20:54 snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:07 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.14 hemlig röstar på Blacksmithfarm
21.20 qitis röstar på LenaH

Blacksmithfarm bybo

Nu finns det ju några alternativ på saker som kan ha hänt:

Oavsett så är nån av rösterna på Pega fejk och tillhör antingen fårulven eller följaren. Eller både ock.

Det betyder att antingen så fick BSF en röst från antingen fårulven eller följaren (eller båda) och fick flest röster, eller så blev det lottning mellan BSF och antingen LenaH eller Pega. Jag tror inte att lottning mellan alla 3 är trolig även om den är möjlig (om Pega är en av de med fejkröst)

Det känns som om lyan har försökt rädda Pega, vilket borde innebära att han är ond. Nu deltog ju ja i möjligheten att få honom fri, iom att ett par andra hängde på min röst på LenaH (som absolut inte är godförklarad av detta).

Någon (eller två av) av Cirkus, Karamelldrottningen och Glömmerallt är fejkröstare av någon sort. IOM att Pega blev räddad och en god åkte så misstänker jag fårulven snarare än följaren. Speciellt om Pega är ond. Då är minst en av dem också ond (antagligen dock inte alla 3).

Är en av rösterna på Pega fårulvens då ligger antagligen den riktiga rösten på BSF, vilken säkert förstärkts av att andra onda röstat på BSF också. Speciellt eftersom rösterna på BSF kom ganska kompakt och i slutet av röstningen. Kan det vara så att LenaH, Snurris och antingen Cirkus, Karamelldrottningen eller GA är sitter i lyan?

Nu finns det ju några alternativ på saker som kan ha hänt:

Oavsett så är nån av rösterna på Pega fejk och tillhör antingen fårulven eller följaren. Eller både ock.

Det betyder att antingen så fick BSF en röst från antingen fårulven eller följaren (eller båda) och fick flest röster, eller så blev det lottning mellan BSF och antingen LenaH eller Pega. Jag tror inte att lottning mellan alla 3 är trolig även om den är möjlig (om Pega är en av de med fejkröst)

Det känns som om lyan har försökt rädda Pega, vilket borde innebära att han är ond. Nu deltog ju ja i möjligheten att få honom fri, iom att ett par andra hängde på min röst på LenaH (som absolut inte är godförklarad av detta).

Någon (eller två av) av Cirkus, Karamelldrottningen och Glömmerallt är fejkröstare av någon sort. IOM att Pega blev räddad och en god åkte så misstänker jag fårulven snarare än följaren. Speciellt om Pega är ond. Då är minst en av dem också ond (antagligen dock inte alla 3).

Är en av rösterna på Pega fårulvens då ligger antagligen den riktiga rösten på BSF, vilken säkert förstärkts av att andra onda röstat på BSF också. Speciellt eftersom rösterna på BSF kom ganska kompakt och i slutet av röstningen. Kan det vara så att LenaH, Snurris och antingen Cirkus, Karamelldrottningen eller GA är sitter i lyan?
Den goda lyan har en röst också, den är viktig att komma ihåg också.

Den goda lyan har en röst också, den är viktig att komma ihåg också.

Sant. Den hade jag faktiskt glömt. Men jag antar att de röstat på någon de trodde var ond, borde de inte rösta på någon de är typ säkra på?

I värsta fall så skulle ställningen alltså kunnat vara 4-4-5. Eller? Orkar inte räkna tidigt på morgonen.

Och i alla fall jag, om jag varit i goda lyan, hade lagt en random uddaröst om vi inte var säkra på att vi hittat en ond. För att inte riskera att köra ut en god (vår egen sida) och därför ge de onda ett övertag.

Sant. Den hade jag faktiskt glömt. Men jag antar att de röstat på någon de trodde var ond, borde de inte rösta på någon de är typ säkra på?

I värsta fall så skulle ställningen alltså kunnat vara 4-4-5. Eller? Orkar inte räkna tidigt på morgonen.

Och i alla fall jag, om jag varit i goda lyan, hade lagt en random uddaröst om vi inte var säkra på att vi hittat en ond. För att inte riskera att köra ut en god (vår egen sida) och därför ge de onda ett övertag.
Men vad den goda lyan är säker på behöver inte stämma, i en tidigare lek fick jag spioninfo två gånger från den goda lyan trots att jag var ulv.

• Haha
Reactions: fio

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar