Sv: Corlensky G-avkommor
Har du några nyare bilder?
Min lilla mår peppar peppar bra nu! Magen har hållt sig i schack i några månader och skador har vi klarat oss utan de senaste månaderna också.
Min är ca 155 i manken (var 153,5 fram, 156,5 bak för ett par månader sen, har ej mätt nu). Hon är också 20 månader, men eftersom hon varit dålig så mkt så är det egentligen först i höst hon har börjat växa! Så jag hoppas att hon blir större än vad det ser ut nu.
Hon är ädel och feminin och både lik sin mor och sin far i utseendet! Hon har längre ben än sin mor och är väldigt nätt i kroppen. Gångartsmässigt så är skritten sämst. Galoppen är ju högst bedömd men jag tycker även traven är ganska bra. Hon fick löshoppa för första gången häromveckan så uttalar mig inte så mkt om tekniken ännu då hon överhoppade sig rejält, men hon visade ju att hon kunde hoppa som föl, både över hagen och över boxdörren
Hon har väl i höst varit inne i en ordentlig trotsperiod, men nu i vinter har hon skött sig bättre. Hon är tuff men snäll, precis som sin mor. Men däremot så upplever jag henne mer stoig än morsan, hon är väldigt envis
Samtidigt är hon väldigt trygg både i sig själv och i sin omgivning. Hon reser sig inte om man går in i boxen när hon ligger ner, jag har haft på både benskydd, täcken, sadel och träns utan den minsta reaktion en enda gång!
Jag är väldigt nöjd med henne men tror att hon säkert kommer ha en del åsikter även i framtiden. Hon är oerhört personlig, social och kelgo. Min önskan vore att hon blev 170 men det lutar väl mer åt 165. Vi får se!
Såhär ser hon ut 19 månader gammal
Och så här såg hon ut när hon var 16 månader, den första bilden tyvärr i nedförsbacke..