• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Alonelife
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 457
A

Alonelife

Kompisen skulle ögonlysa sina hundar och frågade ifall jag vill ögonlysa min också, kan ju vara bra även om jag inte ska använd den i avel.

Som valp är hon ögonlyst och var ingenting i ögonen. Men veterinären såg att hon har Colobom.

Kan detta bara komma upp vid åldern eller har den tidigare uppfödaren ljugit?
Som tur ska jag inte använda min i avel men den var först såld till en som var uppfödare och skulle ha henne i avel. Sen fick jag henne.

Sv: Colobom

Det är ju lätt att kolla upp på Hunddata vilket resultatet var som valp om det är en renrasig hund registrerad i SKK. Det är dock inte alltid man kan upptäcka colobom på små valpar även om man ofta gör det, så det är fullt möjligt att din hund är ögonlyst UA som valp trots att den har colobom. Det är just därför man kontrollerar ögonen på hundar som ska gå i avel ytterligare en gång i vuxen ålder.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 718
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 986
Senast: Sel
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 759
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 857
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka