Sv: Collie?
Wow måste jag säga 2 korade hundar på snart 3 decenier uppföddning. o ta sig igenom en korning det ser jag som en bagatell men det kanske inte alla gör?
Varför ska en hund visa aggression mot spöken som står 5m bort???
det är ju också ett sätt och visa rädsla på. Om hunden inte blir berörd då tar den inte till aggression heller.
Men varför sa du inte det från början då??Det enda du har sagt är typ bara att Collie är mentalt kassa mm.
Min mamma föder upp collie och har 27 år erfarenhet av collie. Så jag tycker inte du som knappt kan ngt om rasen ska komma och säga ngt som är ovanligt i rasen, natuligtvis finns det och det ros på hur man låter den växa upp, och så är det med alla raser. Vi har snart fött upp collie i 10 år och vi har inte fått en enda hund som är dålig i mentaliteten. Vi har två st korade hundar. En som vi korade förra året, och jag kan säga att han tog alla momenten med strom. Var inte rädd för ngt tex skramlet,spökerna osv. Han var snarare förbannad på spökerna och overallen som far upp. Han var den bästa av alla den dagen. Så visst fan finns det mod idem som du sa att dem saknade.
Och jag har sett massor av bla rottwailer som är asrädda, står med svansen mellan benen och skakar. Likaså med shäfer. Men fan pratar jag inte "skit" om rasen för det. För jag vet att alla hundar inom rasen beter sig inte så. Och samma är det med Collien. Så jag tycker att du ska hålla dig till dem trådarna om raserna som du kan, för du verka ju inte kunna ett piss om collien!!
Wow måste jag säga 2 korade hundar på snart 3 decenier uppföddning. o ta sig igenom en korning det ser jag som en bagatell men det kanske inte alla gör?
Varför ska en hund visa aggression mot spöken som står 5m bort???
det är ju också ett sätt och visa rädsla på. Om hunden inte blir berörd då tar den inte till aggression heller.