Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kikade igen. Iofs står det inte att den hanen står till förfogande. Men kollar man hunddata så har den avkommor.
Kanske bäst att rätta mig själv.
Skotträdsla är visst ärftligt.
Det kan säkert Jadzia förklara för dig när hon ser tråden.
vet att detta ämne var uppe runt Nyår också.
Nej det är tur att en sketen 16åring kan allt då.:smirk:
Det du an om dressyr och hundar bettenden det lägger jag i samma påse som jag lägger mina hundar skit i alltså dina kunskaper för mig är bajsvärda då du inte vet ett skit om varken dressyr det bevisa du ganska tidigt i tråden sen hundar bettenden vet du heller inte ett förbannat skit i kring.
Sen kan du ge dig FAN på att skotträdsla är ärftligt.
Om jag tog bägge mina hundar och åkte till K-9 i kristinehamn som är en artelleriregemente o dom skjuter med en haubits inte fan skulle mina reagera för 5öre för dom är skottfasta med bra nerver och dådkraft. Endra är en hund skottfast eller inte. Sen att dom kan bli skrämda till och bli det är en annan sak. Men då är vi där igen med dina taskiga kunskaper om hundar mentalitet. Om du får en hund som blir rädd av ett fyverkeri pjäs, så är den ju den hunden av modell vek som blir berörd av fyverkeri pjäsen sen har den dålig dådkraft som inte kan övervinna sin rädsla sen dåliga nerver som inte kan sortera ut vad som är farligt och inte farligt, låter det som en bra hund i dina öron. Nej det är en kass hund. Bara för den går igenom ett sketen korning betyder ju inte det för den sakens skull att det är en bra hund. Det finns garanterat folk här som håller med mig i det jag skriver, men de vet säkert inte ett skit dom heller för det är bara snorungar som du som kan allt...
Jag läste det bara det första och sista meningen, resten orkar jag inte läsa. Det är inte jag som kan, utan jag har frågat min mamma som har stått här brevid och förklarat.
Men det är så typsikt er killar. Ni fattar ingenting.
Åh herregud ta då o läs allt för det kan vara nyttigt för din mor också
nej det märker jag väl att du inte har några egna kunskaper som du fått helt själv från egen träning och åkt runt i landet o sett lite hundar , utan allt har du snappat upp i från nån annan.
Bara för jag tryckte på en öm tå nu så är jag taskig för att jag har genom skådat dina kunskaper för länge sen. Att du tycker ditten o datten om mig det var okej? att jag inte kan nåt o.s.v.
Sen sitter du ju o skriver en massa och säger åt oss andra att vi har fel vissa här har ju hållt på med hund längre än du levat ändå har dom fel och dom människorna dom bara älskar och jobba med hundar och har ett stort intresse.
Jag ska säga dig att jag åker ca 3000mil bil varje år till tävlingar , träningar och seminarium. Jag åker även runt och kollar MH´n Korningar om jag vet att det är intressanta hundar med men sen är det också sämre hundar med så jag har fått ett brett spektrum på mitt hunderi. Jag var i väg för 3 helger sen ner till Tyskland o tränade med folk där nere hade inte ens med mina egna men fick vara med o ch titta på deras sätt o träna även figga deras skyddshundar o.s.v.
Jag vill inte vara elak eller bli ovän mot dig på nåt vis men visa då hellre att du gillar rasen men dina kunskaper rent allmänt om hundar inte räcker till.
Jag menar heller inte att Collien är en dålig sällskapsras säkert trevliga hemma och mot barn eller va det nu må vara men sen om man bort ser från dom bitarna så fattas det extremt mycket för collie ska kunna räknas som en bra hund.
Jag tränar en Gren som heter IPO det är då spår , lydnad och skydd.
http://www.sbkhalmstad.se/Prov/vadaripo.htm
där får du ett litet hum vad det är.
Jag menar en bra hund är en som funkar hemma med min familj, barnen när dom kommer ska kunna vara med hunden utan nåt problem. Sen ska dom funka med mig på en träningsplan o då vara åt det extrema hållet.
en bra hund är frisk hund varken mentala brister eller sjukdomar.
Ingen av mina är perfekta finns alltid o peta på men de är nära nog perfekta för dom funkar just i allt detta jag sagt och är bra i huvudet o kroppen.
Klart det blir jobbigt o sitta i bilen så mycket men det är det värt när man väl tränar eller tävlar eller få se en bra hund.
Det är en helt underbar ras som alltid vill vara där man själv är. Lämnar aldrig ens sida.
Sedan undrar jag om det är tillåtet att via en tråd varna för någon uppfödare med namn och allt….?