Collie tråden!

Sv: Collie tråden!

Jaa, gå mellan benen gjorde min tik jämt - har bara träffat collies som har gjort det. Min tant gjorde det mest på familjen och nära bekanta, och det var ett tecken på att hon kände sig nöjd och glad och lite full i sjutton. Ofta stannade hon mitt i så man kunde klia rumpan ordentligt. ;)

Mattes lilla gosegris Hufsa:

1109242.jpg

16 månader, pratglad och pigg. Vi har än så länge inte kommit längre än att vi fått ett förstapris i lydnadsklass 1 men tanken är att vi ska försöka oss på klass 2 och appellspår framöver!

Jättefin, tycker blue merle på långhår är finare än på kortisar även om jag föredrar trefärgat i båda hårlagen. Jag tycker ni kommit långt jag, vi har ju målsättningen att komma till start i lydnaden innan Rover fyllt sju...

Innan jag skaffade Hufsa tyckte jag faktiskt blue merle var en riktigt ful färg, alldeles gråspräcklig och osymmetrisk ;). Nu är det min favoritfärg även om färgen egentligen spelar mindre roll.

Jag såg några videoklipp på din blogg och lydnaden ser ju kanon ut!!

Colliepratet och gosandet där Assa trycker hela kroppen eller huvudet mot mig (och sedan bara står där medans man klappar) är något som jag gillar också, och framförallt tikarna kan slå ihop tänderna så det smattrar när de leker, de hugger i luften jättesnabbt flera gånger. Det har jag aldrig upplevt med andra raser. Colliegatorn brukar hon heta då. ;) Brukar era collies/collier(?) gå mellan benen på er ofta? Både Assa och min kompis kortis går gärna och kilar in nosen mellan låren på en för att komma igenom, och stannar ibland halvvägs för att bli klappad.

Det där med att hugga i luften vid lek är vanligt här med:D

Atlas älskar att gå mellan benen, och så stannar han alltid halvvägs för att man ska klia honom på låren och då sträcker han på bakbenen, upp med svansen och huvudet samtidigt som han pratar:p

Atlas älskar att gå mellan benen, och så stannar han alltid halvvägs för att man ska klia honom på låren och då sträcker han på bakbenen, upp med svansen och huvudet samtidigt som han pratar:p

PRECIS så där gör Rover också! :D Ibland kör han bara in huvudet mellan benen på en för att busa eller för att få öronen kliade. Jag brukar få förklara för nya bekantskaper att han faktiskt inte är ute efter att nosa i skrevet... :o

Vi har ingen collie, däremot en korthårig border collie som heter Collie. ;-)

dagenscollie1.jpg

PRECIS så där gör Rover också! :D Ibland kör han bara in huvudet mellan benen på en för att busa eller för att få öronen kliade. Jag brukar få förklara för nya bekantskaper att han faktiskt inte är ute efter att nosa i skrevet... :o

Haha! Lite skämmigt när dem gör så på nya personer xD Atlas vill som sagt alltid gå mellan benen, får han inte det så trycker han så mycket han kan med huvudet/nosen för att försöka komma igenom. Och får han fortfarande inte komma igenom så brukar han "frusta" :D

Hej! Jag har en trefärgad kortiscollie som snart blir 3år. Han är en omplacering som kom när han var 10 månader.
Han var understimulerad och kunde knappt gå i koppel så vi har fått slita. Men allt slit har gett resultat och han är rolig,alert,orädd och otrolig med katterna.

Senast ändrad:

Nu är det över två veckor sedan Stella fick somna in på köksgolvet.
Varje gång jag går in genom dörren väntar jag mig att det ska braka till i sovrummet då hon hoppar ur sängen och hon ska komma och möta mig sjungandes, men det kommer inte att hända nå mer... Tomheten är större än vad jag trodde att den skulle vara!

vila i frid finaste Stella så ses vi när jag är klar här!

Usch kan inte föreställa mig hur du känner dig då jag inte varit med om det. Men kan förstå att det ändå måste kännas hemskt.

R.I.P Stella!

*KL*

Jag bor ju med en hel liga Kh-collies men här kommer en bild på min alldeles egna :D

Praline gammel tant på 9 år :)
Förälskade mig i lilla tanten när hon var liten puppy och sen dess är hon min.
Innan har vi tränat lite agility & lydnad men främst har utställningar stått i centrum och hon är Svensk, Estländsk & Internationell champion, och har ett par vinnar titlar också :)
pralinenov08.jpg

281996_2328346008540_1246399024_2916397_8295860_n.jpg

(Hoppas att bilderna syns)

Sen har vi en hel liga till men Praline är som sagt min egen :)

Jag har var jag anser världens bästa hund! Siri heter hon och är en kortis på 2år. Hon är en ljuvlig tjej som är mattes ständiga följeslagare. Hänger glatt med till stallet, på ridtur, på promenad, i spårskogen, på apell och agilityplan eller bara ligger knorrandes i soffan. Hon hänger med på det mesta. Just nu ligger hon och sover bakom kassan på mitt jobb. En toppenhund och jag tror aldrig jag kommer att byta ras!

Såg dessutom att min favvokortis nr 2 var här! Härlige Kaj!:laugh:

Har tyvärr inga nya bilder på Siri på pixbox men här kommer en bebisbild iaf

Kl på mig själv.
Kom på en grej Praline gör när hon blir extra glad :) Hon klapprar tänder :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 931
Senast: ildiko
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 465
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 060
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 663
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaginal vs kejsarsnitt
  • Skottlossning på skola
  • Roliga saker som barn säger