CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fixat och donat lite hemma. Lämnat över Blocket-grejer till folk som skulle ha dem och glatt mig åt mer plats. Städat lite, varit ute med hundarna. Samt kokt torsk till deras kvällsmat eftersom någon glömt att köpa rätt torrfoder och färskfodret är slut. De har redan fått en portion av ”fel” torrfoder idag men vill inte utsätta deras magar för en portion till.
 
Funderar på o jag ska äta något nu eller vänta någon timme. Måste åka in och jobba ikväll då ingen timanställd kan (eller en av dom har inte svarat när jag skickade för någon vecka sen. Hoppas bara inte hen kan men kan iaf svara tycker jag så jag vet eller så kom inte mitt sms fram...)
 
Idag har jag varit runt och shoppat. 😅 Tacka vet jag sparkcykeln när man inte har bil - utan den hade jag aldrig kunnat få hem det stora, otympliga paketet på 14 kg innehållandes min nya kontorsstol. Idag behövde jag bara ta mig till och från busshållplatserna med paketet laddat på sparken - i fredags promenerade jag med min nya stora datorskärm balanserandes på sparken i en kilometer. 😂

Sedan har jag handlat en matta för att skydda golvet, en liten lampa för att kunna lysa upp bakom skärmen, och en strömbrytardosa. Svängde också förbi Slöjd-Detaljer för att jag skulle inhandla de små blå ögonen till mina virkprojekt, och råkade visst köpa på mig ännu mer garn när jag ändå var där. 🙈 Lyxfällan nästa!

Nu har jag landat i soffan med te och lite pasta. Älva trampar i mitt knä och Juno ligger bredvid. Älskade, älskade små katter! ❤️
 
Hemma igen efter en mycket god middag pa ett stalle i stan vi inte varit pa forut. Problemet var att vi fick vart vatten (alltid ett glas vatten har i USA) och vin/ol ... och sedan vantade vi pa middagen ... som inte kom. Nar en "hostess" som visade oss till vart bord fragade hur det var pa vagen forbi, patalade jag att vi var hungriga men att maten inte kom.

Hon bad sa valdigt mycket om ursakt och forklarade att koket hade for mycket att gora (det AR ju faktiskt forkylnings tider har) samtidigt som hon trollade fram brod, ett krydd smor och oliv olja att mumsa pa medan vi vantade. Nar vi sedan var pa vag ut sa kom agaren och sa att hon forstod att vi inte var nojda sa hon gav oss ett gift card pa $25 USD. ungefar en fjardedel av notan ... och brodet behovde vi inte betala.

Jag tror vi kommer att ga tillbaka dit trots att vi tidigare sa att "enough is enough" och att det fanns for manga bra stallen i stan for att besoka just det har. Jag alskar Amerikansk "Customer Service"!
Vi hade en ungefär lika trevlig upplevelse för några veckor sedan, när vi påtalade att vi fått vänta i över en halvtimme på maten på ett ställe. Tänkte att det kanske skulle leda till att de drog av 30% från notan eller något i den stilen. Döm av vår förvåning när vi istället fick hela middagen gratis, inklusive fyra cocktails och två efterrätter! :eek:
 
Jag pustar ut efter Ikeabesök med en kompis, vilket följdes av veckohandling med samma kompis. Ikea ligger precis intill en jättestor Sainsbury's här, så vi tyckte det var lika bra att slå två flugor i en smäll när vi ändå var där. Jag hade dock inte räknat med att vara borta så länge, så när jag nu kom hem var jag både hungrig och trött. Åtgärdar detta med kaffe, macka och choklad innan jag så småningom ska sätta igång och laga italienska köttbullar till middag. Maken är iväg och surfar med några kompisar så det är bara jag hemma i ett par timmar framöver, himla skönt faktiskt! :angel:
 
Haha partner hade tagit kort idag med sån där riktig proffskamera på hästarna och omgivningen.
Min lilla svarta är verkligen en linslus. Är inte förvånad att det var han av alla som gör diverse roliga miner, tungan ut och allt vad han pysslar med 😂😍
Nu är det Jinns tur att bli fotograferad. Hon sitter i ett av köksskåpen ovanför diskbänken 😅
 
Vi hade en ungefär lika trevlig upplevelse för några veckor sedan, när vi påtalade att vi fått vänta i över en halvtimme på maten på ett ställe. Tänkte att det kanske skulle leda till att de drog av 30% från notan eller något i den stilen. Döm av vår förvåning när vi istället fick hela middagen gratis, inklusive fyra cocktails och två efterrätter! :eek:

Det har hant oss ocksa flera ganger ... och det ar alltid stallen vi garna gar tillbaka till :) Nasta helg tankte vi ga till en av de dyrare stallena i stan dar vi fatt forratten en gang och hela middagen en annan nar koket varit "overwhelmed" och de glomde/skickade var forratt till fel kund sa vi fick vanta lange. Customer Service betalar sig alltid!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 704
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp