Clear rounder och klubbtävlingar

Tigertofflan

Trådstartare
Vem får starta var?

Om jag är medlem i, och tävlar för, klubb A, får jag lov att starta på klubb Bs klubbtävling då? Eller är det klubben själv som bestämmer det? Clear rounder, hur är det med dom? Eller räknas CR allmänt som klubbtävling?

Kan man vara medlem i flera klubbar samtidigt? Om jag är medlem i både klubb A och B, men tävlar för klubb A, får jag ändå starta på klubb Bs klubbtävlingar då?

Hjälp mig reda ut! :bow:

Sv: Clear rounder och klubbtävlingar

Du får vara medlem i hur många klubbar du vill. De flesta klubbar tillåter alla medlemmar att vara med på klubbtävlingar, dock kan själva KM ha speciella regler som klubben själv bestämmer.

Om du är senior så kan du bara lösa licens för en klubb.

Så det är alltså inte omöjligt att jag får starta på andra klubbars klubbtävlingar?

Kalas, tack!

nej, det är det inte, bara du är medlem i klubben :D

Men då är det ju ingen annan klubb!

Det är alltså så att jag bara får starta på den egna klubbens klubbtävlingar?

Nej, du får starta på klubbtävlingar i klubbar där du erlagt medlemsavgift. Dock kan du bara ha licens för en klubb. (Vi är medlemmar i tre klubbar och har licens för en av dessa, dock får vi starta klubbtävlingar i alla tre klubbarna).

Alltså, du kan vara medlem i hur många klubbar du vill :)

Men om man har grönt kort och vill tävla, jag är medlem i klubb A men inte i klubb B, får jag tävla på klubb B då?

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
686
Senast: Snurrfia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 057
Senast: Bison
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 506
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 879
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar