Citronhalsband s.k antiskäll

Har provat det på min förra hund, när vi bodde i lägenhet.
Viss effekt hade det, men inte något sensationellt.
Hon fnös lite, skällde med mindre styrka och färre gånger. Och skulle citron sprayet ta slut så var hon igång igen.

Det fungerade bättre att hon hade så lite yta som möjligt när hon var själv hemma. (Det var då hon skällde, om det kom någon.) Då hade hon inte så mycket att vakta. Och inget fönster att kika ut igenom. Gärna radion på.
Bäst var det om rummet hon var i låg en bit från ytter dörren, då skällde hon mindre.

Min mormor har ett sån halsband till hennes hund. Det har faktiskt hjälpt. Det dumma är att han lärt sig att han inte ska skälla när han har det där halsbandet på sig. Inomhus har han det inte och då skäller han som vanligt när det kommer folk. Men utomhus går det bra. Det finns inte ens citrin kvar i den och ändå skäller han inte.

jag har ett citronhalsband till min hund å det funkar jätte bra. :bow:
det funkade från första början på honom, jag tycker dom e värd pengarna helt klart.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
697
Senast: MML
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 635
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka