Ciscohjälmar - måste de också bytas efter fall?

Alexandra_W

Trådstartare
Vanliga hjälmar ska ju bytas efter fall egentligen. Men hur är det med lättviktshjälmarna, t ex Cisco, är det samma där?

Funderar på att köpa en hjälm till brorsdottern i födelsedagspresent, men 650 kr känns lite dyrt med tanke på att hon växer, och absolut om de ska byta efter varje fall de med?

Sv: Ciscohjälmar - måste de också bytas efter fall?

Ja men det är väl ganska självklart att även de ska bytas. Det kan ju bildas sprickor i dom också!

Nu är det ju inte sprickor som är stora risken, utan att materialet inuti trycks ihop. Dvs hjälmen ser oskadad ut på utsidan.

Och jag vet inte hur lättviktshjälmarna är uppbyggda, om det är samma system som på vanliga.

Ja de måste också bytas ut vid fall. Men om hon är försäkrad får hon eller du ut hela beloppet från försäkringen vid fall.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 366
Senast: mamman
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka