Sv: Chockad, TVÅ bebisar!!
Ja, jag håller helt med dig om att skita i bröstpumpen!
Mina tvillingar är snart 3 månader och de är verkligen lätta att sköta, men känner igen det där med löpande-bandkänsla. Storebror som är 3 tycker jag är värre eftersom han är extremt svartsjuk på dem. Jag har ingen mjölk som amningen sket sig tyvärr, men nu sover dom från 8 på kvällen, matas en gång på natten vid 4 nånstans och sover sen till 8...jag kan inte klaga alls! Sen rullar det hela på, men jag jobbar halvtid och min man är hemma på heltid, så vi är 1,5 hemma och det känns bra. De sover i samma spjälsäng, och skriker den ena så vaknar inte alls den andra. Jag tycker att det är lättare att ha dessa två sötnosar än att ha en faktiskt!
Jag ville inte ha snitt alls, men det blev ett planerat pga sätesbjudning. Gick alldeles utmärkt och numera tycker jag att det var ett mycket bättre sätt att föda barn på än vaginalt som jag hade med min första! Nu ska inte jag ha flera barn men jag hade velat föda med snitt igen.
Graviditeten tyckter jag var ett helvete ärligt talat, men jag hatar att vara gravid generellt. Jag var enorm, tung och trött. Sjukskriven de sista månaderna, ont överallt och dödligt less. In på förlossningen hela tiden för att få bricanylspruta för att dämpa sammandragningar. Inlagd en vecka för samma problem i v 25. Men de hade stannat tiden ut, snittades i v 37+5.
Nu är mina barn IVF-barn, men min mamma är tvilling och det finns massor med tvillingar i släkten. Själva ägglossningsmekanismen spelar ju ingen roll vid IVF, men jag tror att äggen fäster lättare i min livmoderslemhinna än normalt. Jag ville absolut inte ha tvillingar, men det blev såååå mycket bättre än jag trodde, och nu är jag bara glad för det.