Chinchilla!

Har hört att det finns flaskor i glas, kanske kan testas? Vete sjutton var man hittar de dock, har själv inte lyckats vidare bra :confused:

Aha, tror jag har sett sådana nångång, men vet inte heller vad de finns. Men jag tror de biter sönder själva pipen också.

OT : Kaniner tål inte heller de feta fröblandningspelletsarna med mycket fett, men de kankse inte dör dock så därför felutfodras det alldeles för mycekt!

Har han annat att gnaga på i buren? kvistar mm?
Får han tillräckligt med stimulans, utevistelese mm?

Jag tror inte att det har med att den kommer från djuraffär att göra...

Jag har inte fått hem honom hem men i den buren han bor i nu hade han inga leksaker eller pinnar. Det enda han gnagde på där var ett hus i trä.
utevistelse vet jag inte alls men så mycket verkar han inte vara ute.

Om han får mkt att gnaga på och utevistelese hos dig så ska du se att det går att ha flaska till honom, om han inte fortsäter bita på flaskan som olat. Våra fick vatten ur en kopp ett tag när vi skulle köpa ny flaska och de spiller ju ut det hela tiden när de skuttar runt. Hur kan han bita i flaskan? Är det den röda delen ("korken") som han biter i?

Sv: Chinchilla!

Isis skrev:
Någon som har chinchilla här?
Behöver prata chilla med folk för jag kanske ska få hem en men kan inte mycket alls om dom. :o
Nån som vet hur dom är mot andra djur? typ råttor?

min chinchilla gillar inte andra djur. då jag var marsvins vakt blev hon helt tokig. givetvis var hon välgigt nyfiken men hon "skrek och levde om" nu då dom är borta är allt frid och fröjd. hon är inte jätte tam men jag får stryka med handen på henne och hon sitter i min hand ibland. då hon är lös är hon jämt vid mina fötter och om jag ligger i sängen skutatr hon på mej och kittlar mej med morrhåren i ansiktet. hon är underbar MEN mindre underbart var det då hon gnagde bort en bit tapet som jag fick ersätta för 2300 :devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 977
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
641
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka