Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror faktiskt inte heller att de hade lekt tillsammans. Vavvor är speciella och kräsna vad gäller lekkamrater.alltså...hela situationen handlar inte om att ja vill skaffa en lekkompis åt min hund... utan det är en vän som inte vill sälja vidare sin kära hund och vet om att jag är en bra hundägare och växt upp med hundar, plus att vi bor nära och han vill ha sin hund hos sig då o då, jag skulle då ta hand om honom när han är borta med jobbet och så.
Det var inte ett svar till TS, utan ett svar på att många småhundsägare är lite väl försiktiga med sina småhundar. Det finns liksom en anledning till att många är försiktiga med sina småhundar!Nej men... Drar du inte på lite väl stora växlar nu?!
TS pratar om EN specifik chihuahua och EN specifik staff! Hur i hela friden kan du jämföra det med att släppa ihop en hund med "allt och alla"?!
Jag vill gärna se tidningsnotiser där vavvor har skadats/dödats av vardagsolyckor! Länka gärna!Jag kan ganska lätt hitta tidningsnotiser där chihuahuor har skadats/dödats av "Vardagsolyckor" - ex. någon har snubblat på dem, de har ramlat ur en möbel osv - skall jag tolka detta som att man inte bör hantera denna ras som vilken annan liten ras som helst? Att de endast bör få vistas i "madrasserade rum"?
För att vavvorna är så små. Det behövs inte mycket för att de ska stryka med. Dessutom är många vavvor lite väl kaxiga för sitt eget bästa, vilket gör att de lätt kan mopsa upp sig mot en större hund mot bättre vetande.Varför skulle det vara svårare/värre/farligare att göra detta med en chihuahua än vilken annan liten ras som helst?
Jag vill gärna se tidningsnotiser där vavvor har skadats/dödats av vardagsolyckor! Länka gärna!
För att vavvorna är så små. Det behövs inte mycket för att de ska stryka med. Dessutom är många vavvor lite väl kaxiga för sitt eget bästa, vilket gör att de lätt kan mopsa upp sig mot en större hund mot bättre vetande.
Gjorde ett arbete för några år sedan ang. "Extrema skador på hund" och vet att där i alla fall finns två eller tre tidningsurklipp med chihuahuor som skadats pga att de hoppat ner från en säng/soffa och ramlat utför en två stegs ute trappa...
Skall se om jag kan hitta dem och scanna in dem!!
/Swat
Fast sådana skador hittar man säkerligen på andra hundar också, inte bara på chihuahua?Som jag ser det så påvisar det ju en EXTREM brist i aveln om en hund som enligt standarden skall vara "pigg, alert, livlig och modig" - eller något ditåt - inte skall tåla ett normalt liv i ett svenskt hem!