Chaps i soft-shell, varmare än läder?

Blandrastik

Trådstartare
Funderar på ett par chaps i soft-shell, då jag först fick för mig att de var billigare än vanliga i läder. Blev lite paff när jag såg att de kostade i princip lika mycket.

Är de varmare?
Är de lika slitstarka? Mina gamla chaps eehm, växte jag ur, de slets liksom aldrig.

Jag har inte provat. Men tror att få syntetmaterial slår läder när det kommer till hållbarhet. Och läder värmer bra tkr jag :)

Jag gillar mina. Upplever dem som varmare och håller bättre. Har behövt laga en sömn på mina medan andra i läder behövt skrotas under samma tid.

Jag har soft-shell från Mountain horse. De var billiga. Framförallt passformen är mycket bättre på läderchaps. Mina vill liksom glida ner en bit och så. Värmen vet jag inte riktigt, hyfsat likvärdigt tror jag.

jag haft två par läder jag slitit ut, de var helt awesome. De jag har nu i softshell är inte i närheten av lika sköna/varma/vädermotständiga, men kostade väldigt lite. Halva rea priset på hööks, jag har de liggande i stallet så visst fyller de ett syfte.

Blir det inte väldigt glatt med softshellchaps..? Läderchaps ger ju lite grepp.
Alltså Mountain horse är skodda. Men de kostar lika mycket som ett par i läder. Hade också för mig att Hööks hade typ enklare modell, men de verkar inte finnas kvar. Planen var att ha dem så jag inte fryser och sen ta av vid seriösare pass.

Jag föredrar läder i alla väder. Har haft två par i läder och de har varit väldigt hållbara och lagom varma. Har lånat chaps i softshell och jag blev svettig i dem då de inte transporterade bort överskotts värme. Det har aldrig hänt i mina läderchaps.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 800
Senast: Gunnar
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 752
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar