Cecar millan

Sv: Cecar millan

Jo tyckte också det såg ut som det, iom att det var en större "kedja" på ena sidan och en smalare, som en vanlig kejda, på andra sidan där kopplet satt. Fattar inte hur människorna tänker.

Jo tyckte också det såg ut som det, iom att det var en större "kedja" på ena sidan och en smalare, som en vanlig kejda, på andra sidan där kopplet satt. Fattar inte hur människorna tänker.

Ja jag tror också att han hade det på de två hundarna. Jag tycker att Cesar har väldigt mång abra tipps. Han har haft många tipps som fungerat på min hund. Men sen tycker jag att vissa saker inte alls är rätt och saker jag aldrig slulle använda mig av. Som tex detta halsband med nålar som går in i halsen. Förstår inte hur man kan rycka och dra i ett sånt halsband. Man kan ju ta av det man vill och tycker är bra

Jag tillägga att INGA saker jag testat mot att min hund skäller när någon går på vår våning har fungerat. Testade en sak Cesar tog upp och det fungerade TOPPEN. Helt fantastiskt hur lätt det var med rätt metod. Kanske bara var tur att det fungerade på min hund men nu har jag en hund som lyssnar även om någon ringer på dörren.

Det är rätt att hundar i 2 av inlagen hade stackel. Däremot är det fel att "han" (dvs Cesar) hade det. Såsom jag uppfattar det alltså!
Den andra hunden hade stackel på sig redan när dom visade hur hunden bar sig åt, innan Cesar kom dit.

Jag uppfattar det fortfarande som att Cesar använder det ägarna har "till vardags". Ibland plockar han på andra grejer, men jag tror inte det gäller stackelhalsband.

LIA

Hmmmm jag har sett att han använder stackel halsband.
Det är ett hals band med piggar in mot hundens hals.
Detta hals band är band lyst av SKK och SBK.
Som ett otilllåtet hjälpmedel.
Jag tycker att det inte är bra med dessa hals band.
Men annaers så har bra grejor att komma med.
Men inget nytt bara sånt som vanligt hund erfarna mäniskor.
Alltid har vetat om men vågar aldrig visa.
För då kan man ju bli anmäld för miss handel.
:smirk:

Jag tillägga att INGA saker jag testat mot att min hund skäller när någon går på vår våning har fungerat. Testade en sak Cesar tog upp och det fungerade TOPPEN. Helt fantastiskt hur lätt det var med rätt metod. Kanske bara var tur att det fungerade på min hund men nu har jag en hund som lyssnar även om någon ringer på dörren.

vad var det för metod?? *nyfiken* :p

Hmmmm jag har sett att han använder stackel halsband.
Det är ett hals band med piggar in mot hundens hals.
Detta hals band är band lyst av SKK och SBK.
Som ett otilllåtet hjälpmedel.
Jag tycker att det inte är bra med dessa hals band.
Men annaers så har bra grejor att komma med.
Men inget nytt bara sånt som vanligt hund erfarna mäniskor.
Alltid har vetat om men vågar aldrig visa.
För då kan man ju bli anmäld för miss handel.
:smirk:

Du har nog fått det om bakfoten. El är otillåtet överallt i sverige. Stackel är inte otilåttet på andra ställen än SBK o SKK.

vad var det för metod?? *nyfiken* :p

Vet inte om du såg avsnittet där han had een hund som skällde när det ringde på dörren. Han sa att istället för att skälla och prata med hunden ska man göra en snabb korrigering. Det ljudet han gör och sätta fingrarna som ett bett i sidan på hunden. Bara nudda vid den för att marera, på samma sätt som hundar gör med varandra. det blir som ett bett.
Väldigt effektivt och inte någon hård metod och massa skäll. Svårt att förklara den i text.

Jag tycker han är jättebra. Kolla in hans "flock", sådär många olika hundar, men där finns inget tjafs.

Vet inte om du såg avsnittet där han had een hund som skällde när det ringde på dörren. Han sa att istället för att skälla och prata med hunden ska man göra en snabb korrigering. Det ljudet han gör och sätta fingrarna som ett bett i sidan på hunden. Bara nudda vid den för att marera, på samma sätt som hundar gör med varandra. det blir som ett bett.
Väldigt effektivt och inte någon hård metod och massa skäll. Svårt att förklara den i text.

jo jag förstår precis hur du menar!!

Jag har då aldrig sett att han använder el på hundarna. Tycker det är okej att han använder stackel då han vet vad han gör. Jag tycker iaf att han är bra och fanns det fler som honom skulle det inte avlivas lika många hundar som det gör idag.

Jag tycker att Ceasar i störtsta mån är bra, dock ifrågasätter jag oftast hand förkärlek för stackel och el.

Vad jag har förstått så är det inte han som vill andvända stackel eller el. Utan han använder sig utav det ägarna anväder sig utav för att inte förvirra hunden :) [hoppas ingen annan redan skrivit detta!]

Och han berömmer ALDRIG hunden. Sånt är ingenting för mig utan jag anser det helt oacceptabelt.
//Gilly

det finns olika sorters berömm. det måste inte alltid vara -VA DUKTIG HUND TJOHO!! eller massa godis. Jag har sett han många gånger använda sig utav berömm. Både godis och klappar.. Men i en hundflock så går ju inte ledarhunden och klappar dom andra hundarna på huvudet och säger -vad duktig du var idag! :D

han verkar veta vad han gör och vad man ser på tv så verkar det ju funka, jo visst klipper dom. annars skulle vi säkert få sitta jätte länge bra för att se ett "hundjobb" liksom.

nej han är duktig, det är iaf min åsikt :) och alla får så klart tycka precis som dom vill

Jag håller med extasia__ox. Nånting jag inte förstår är varför man ska hålla på och mata i hunden massa skit för att den ska göra en sån enkel grej som att typ sitta eller ligga, eller för att den inte hoppade på någon eller gjorde utfall. Min morsa har tränat våran rottis mycket med godis godis som belöning och mutor och det håller inte. Han gör mer eller mindre som han själv vill när man inte har en godis i handen och hon har lärt honom att byta när han har snott något som han inte ska ha, då byter hon en godis mot grejen som han snott. kan säga att det är ganska dumt gjort då det är svårt när man inte har nån godis.

*KL*
Jag kollade igår och förundras över var han hittar alla dessa knäppa människor som totalt missat vad en hund behöver, liksom basala saker som promenader är en total överraskning för många av dem.

Och så tycker jag det är roligt med hundarna han ställer på löpband :D Snart kommer det väl i hundversion, med olika dofter på bandet så hunden får läsa tidningen också ;)

*KL*
Jag kollade igår och förundras över var han hittar alla dessa knäppa människor som totalt missat vad en hund behöver, liksom basala saker som promenader är en total överraskning för många av dem.

Och så tycker jag det är roligt med hundarna han ställer på löpband :D Snart kommer det väl i hundversion, med olika dofter på bandet så hunden får läsa tidningen också ;)

De flesta ägarna behandlar sina hundar som bebisar, totalt fel. Hon med malteserna t.ex. Många av dom skullle inte ha hund över huvud taget. Löpband kan väl vara OK nån gång, men INTE sätta det i system. De ska ut och gå och nosa runt.

Ja, det där finns ju i Sverige också, folk som skaffar minihundar och tror att de är ett gosedjur i stället för en hund. Men folk som skaffar rottisar och liknande hundar brukar ha ett hum om vad de kräver även om de inte kan genomföra det.

Självklart tänker inte jag skaffa löpband till min hund. Det är bara en underhållande syn :D

men tyvärr så är det ju faktiskt rätt många ändå som skaffar rottweilers, terriers, vallhundar m.m. som tror att även dom är gosedjur. visst bara man tillfredsställer dem mentalt så brukar de gå - men dom som skaffar dessa hundar ändå vet oftast inte vad det är. och de slutar illa.. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
876
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
785
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka