Cecar millan

Sv: Cecar millan

Vad jag har förstått så är det inte han som vill andvända stackel eller el. Utan han använder sig utav det ägarna anväder sig utav för att inte förvirra hunden :) [hoppas ingen annan redan skrivit detta!]

Förlåt min bistra ton men...och? Vill han inte använda stackel eller el har han faktiskt auktoritet nog att säga ifrån. Jag har dessutom mycket svårt att tro att han inte har något emot redskapen med tanke på att han i minst ett inslag talar mycket väl om ffa elhalsband. Jag kan förstå att han tar till dessa hjälpmedel på låt säga en stor hund av rottweilertyp som kommit för långt i sin dominans för att man ska kunna ta upp kampen mot den själv. Att hunden mao är farlig och man måste bryta eventuella taskiga beteenden illa kvickt..men när jag sett att halsbanden dykt upp på beaglekorsningar och jack russel..nej då tackar jag för mig.:crazy:

Och en sak till...varför i allsin dar skulle hunden bli förvirrad vid användning av olika halsband?!

varför i allsin dar skulle hunden bli förvirrad vid användning av olika halsband?!
Ja, det som förvirrar hundarna mest är nog när det kommer en riktig ledare in i bilden och visar "var skåpet ska stå".

Jag tycker han kommer med mycket vettigt och tycker faktiskt han har rätt när han säger disciplin, motion först sedan kärleken.... men allt där går hand i hand... Många klemar bort sina hundar och de får en position de inte ska ha.....
Överallt finns det exempel på hundar där det går fel för pga att de saknar en sorts av stabilitet inom hemmet eller en ordentlig ledare... Visst finns det hundar som far illa också... Men jag tänker främst på alla valpar som tvingas avlivas pga att husse/ matte inte klarar av dem.

*KL*

Jag undrar när hundarna ska få uträtta sina behov? Inte lätt när dom går med 1 dm koppel vid sidan menar jag.

Antar att sånna baggateller inte får ta upp tid i tv:n. Men jag är helt säker på att han talar om för ägarna att hunden måste få göra sina behov. Eller så fattar de säkert det själva.

Antar att sånna baggateller inte får ta upp tid i tv:n. Men jag är helt säker på att han talar om för ägarna att hunden måste få göra sina behov. Eller så fattar de säkert det själva.

Men,gör dom verkligen det?
Ibland undrar man!!

Han är det bästa som hänt hundvärlden typ någonsin!
IMMI och annat skit kan slänga sig i väggen!!!

Såå trött på alla svensson med mjukisvantar som ska stå och gapa över ett elhalsband, han förespråkar det knappast för alla varken människor eller hundar och jag håller defenitivt med han att det KAN vara ett hjälpmedel (väl avvägt) i vissa fall.

Tkr han har en väldigt sund syn på hundar!

Han berömmer visst hundar när de förtjänar det!

Haha sorry... ser att jag framstår som en satkärring :P... Men då får jag väl vara det då! ;-B

Ja, om inte annat så borde de ju inse det när hunden börjar skita inne.
Jag har svårt att tro att hundägare är så korkade så de inte fattar att hunden måste skita :)

Inte konstigare än när vi går "fot" med våra hundar?
Den som sett ett antal avsnitt och plussar ihop informationen vet att kort koppel gäller i början på promenaden, medan hundarna efter en stund tillåts mer av rörelsefrihet, typ sniffa av kanterna etc.
Toabesöken sköts nog med eller utan CM:s instruktioner.

Vad jag funderat över, är hur rumsrenheten fungerar för hans flock. Har dom en speciell toa, eller måste personalen plocka och torka dagarna i ända (häpp!) eller ...?

LIA

du är väl medveten om att el är förbjudet enligt svensk lag eftersom det anses vara djurplågeri? är det vettigt att stå framför en kamera och ela hundar? tja mycket ska man då höra innan öronen ramlar av.

är det inte han som använder elhalsband? har för mig att jag såg en annan tråd om honom bara häromdan..

Ang. elhalsband sa ar de inte sa "grymma" som folk kanske tror. Jag tyckte att det var valdigt grymt och plagsamt for hunden innan en bekant lat mig kanna pa hennes golden's elhalsband. Det vibrerade (jag satte det mot halsen) till, men inte gav det nagon hard stot. Skulle aldrig anvanda ett elhalsband sjalv eftersom jag anser att det ar det ar en genvag och inte en losning, men jamfor man ett milt elhalsband mot ett evinneligt hart ryckande i kopplet (som kan medfora bade nack och strupskador) som man kan se bland sk. "proffsiga" hundmanniskor sa tycker jag personligen att el ar mildare. Aven om man sjalvklart inte vill se nagot av alternativen

Senast ändrad av en moderator:

*KL*

Jag undrar när hundarna ska få uträtta sina behov? Inte lätt när dom går med 1 dm koppel vid sidan menar jag.

Han har vid ett tillfälle sagt att han delar upp sin promenad på två delar, första delen så måste hunden följa honom, dvs 1 dm kopplet. I andra delen, om den svarat rätt på första så får den längre koppel för att kunna gå på toa.

Jag har anammat tanken, fast jag gör tvärtom, min hund får gå på toa först och sista svängen är det slutnosat. Då ska han enbart följa mej.
Det måste ju vara supersvårt att fokusera på husse om man är så pinknödig att man ser segelbåtar.

Noterade i gårdagens program att han använde stackel innomhus, det fattar jag däremot inte.

Senast ändrad:

Om jag förstod det rätt, så satte han på halsbandet som dom brukade använda inför utgående. Men telefonen ringde samtidigt så det blev lite splittrat. :)

Promenaderna han jobbar med har nog väldigt lite med toa-besök att göra, utan är mer av uppfostrings och träningsmodell. Annars har du helt rätt i att det är bäst med en jycke som inte går och kniper hela tiden.

LIA

Såå trött på alla svensson med mjukisvantar som ska stå och gapa över ett elhalsband,
Jag har inga mjukisvantar på, men elhalsband och stackel på småhundar betackar jag mig. Där är det bara tramsigt.

han förespråkar det knappast för alla varken människor eller hundar och jag håller defenitivt med han att det
Inte? Då har du inte sett hälften av programmen ens en gång.

KAN vara ett hjälpmedel (väl avvägt) i vissa fall.
När då?

Haha sorry... ser att jag framstår som en satkärring :P... Men då får jag väl vara det då! ;-
Det gör du inte, det verkar bara som att du inte har sett hela showen. Bara enstaka avsnitt.

om man inte lyckas med koppelkorrigeringar lär man inte lyckas med el heller. timing är a och o, och saknar man den känslan så saknar man den. den lär inte komma bara för att man använder el istället för koppel.

han förespråkar det knappast för alla varken människor eller hundar och jag håller defenitivt med han att det

Inte? Då har du inte sett hälften av programmen ens en gång.
Om du med det menar att han förespråkat elhalsband i mer än hälften av sina program, så har du fel. Vet inte om jag alls sett det.

Han använde det på sin egen hund en gång när det gällde att "skallerormsäkra" den. Tycker du det var fel då också?

LIA

Om du med det menar att han förespråkat elhalsband i mer än hälften av sina program, så har du fel. Vet inte om jag alls sett det.

Han använde det på sin egen hund en gång när det gällde att "skallerormsäkra" den. Tycker du det var fel då också?

LIA

Det här var jättekonstigt? Jag har lagt till dig på min ignorelista men ser dina svar ändå och vi verkar kunna skriva till varandra:confused:.
Nyss såg jag inte dina meddelanden alls? Varken till mig eller andra.

Jag har för övrigt inte fel-du kan hitta fler program där han använder el och stackel på hans hemsida. Bla ett avsnitt med en svart schäfer(?) som dom ska försöka hålla borta från katten. En annan gång handlar programmet bara om själva elhalsbandet och han visar olika märken, hur halsbandet fungerar och olika styrka mm. Gällande stacklet ser jag det minst var och vartannat avsnitt. Den värsta gången var det en jack russel han stacklade-en annan gång någon liten blandras..typ drever och nånting (?) för att bara nämna ett fåtal. Den gången han använde det i skallerormssyfte tyckte jag det var helt rätt. Där handlar det om hundens liv och då passar det bättre med en elkyss en gång i livet än ett saftigt bett hunden dör en plågsam död av. Nu ska jag se efter vad sjutton som hände med ignore funktionen...hmmm..

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
876
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
785
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka