Sv: Cecar millan
Nu funkar den plötsligt, ser ej dina svar LIA men tydligen gick det att svara...Jaja.
Nu funkar den plötsligt, ser ej dina svar LIA men tydligen gick det att svara...Jaja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
du är väl medveten om att el är förbjudet enligt svensk lag eftersom det anses vara djurplågeri?
Inte alls, jag tog upp tre exempel. Resten bad jag dig hitta själv på ceasars hemsida. I vissa program säger man inte i förväg att el används, men om du inte vet hur ett elhalsband ser ut ska du kika efter en "dosa" som sitter på vad som kan se ut som ett vanligt halsband. Det där med mer än hälften av programmen handlade både om stackel och el-men nog förekommer el tillräckligt ofta ändå.Så vad det handlar om är elhalsband i tre(!) programinslag.
Varför förklarar han isåfall inte för ägaren att redskapet är onödigt och byter till vanligt halsband? Dålig ursäkt.Stackelhalsband i Cesars program har tagits upp flera gånger och dom flesta verkar vara överens med mig om att det vanligen används för att hundägarna använder det och inte för att han behöver det.
Oj, jag ser det användas sålänge det är på.Jag har faktiskt inte sett honom utnyttja stackelfunktionen någon enda gång. Det verkar räcka med hans vanliga hanterande.
Hm, det där förstod jag inte.Konstigt hur en del reagerar när dom blir korrigerade.![]()
Jag har alltså sett merparten av Cesars program utan att ha sett dom många avsnitt med elhalsband du talar om. Jag vet hur elhalsband ser ut.Inte alls, jag tog upp tre exempel. Resten bad jag dig hitta själv på ceasars hemsida. I vissa program säger man inte i förväg att el används, men om du inte vet hur ett elhalsband ser ut ska du kika efter en "dosa" som sitter på vad som kan se ut som ett vanligt halsband. Det där med mer än hälften av programmen handlade både om stackel och el-men nog förekommer el tillräckligt ofta ändå.
Jag förstår det heller inte, men förutsätter att det finns skäl till att han inte gör det. Har faktiskt mailat och frågat utan att få svar. Det är lätt att glömma att han inte sitter i samma ankdamm som vi.Varför förklarar han isåfall inte för ägaren att redskapet är onödigt och byter till vanligt halsband? Dålig ursäkt.
Observera att jag skrev "stackelfunktionen". Blev kanske luddigt, men jag menade att han inte "tog i" så hårt att stackeln hade någon betydelse. Han jobbar ju med mycket lite (svag alltså) fysisk korrigering.Oj, jag ser det användas sålänge det är på.
Ja, det är ju ett sätt att slippa se kommentarer på sina inlägg. Inte min förlust.Om jag inte svarar på ditt kommande svar kan det bero på att ignorefunktionen funkar igen och jag inte kan se ditt svar då.
Svarar på din andra fråga om programmen här också. Jag tror att det är alla program han har på sin hemsida. Jag kan inte svära på det, men det är en sjuhelsikes massa iaf. Där kan man även i ett par avsnitt se hur han använder stackelfunktionen. Tydligast är ett avsnitt med en jack russel som han ska ha bort från en motorcykel.Observera att jag skrev "stackelfunktionen". Blev kanske luddigt, men jag menade att han inte "tog i" så hårt att stackeln hade någon betydelse. Han jobbar ju med mycket lite (svag alltså) fysisk korrigering.
Du och jag har aldrig kommit fram till något vettigt i våra diskussioner så jag anser inte att det är värt mödan att ens försöka efter ex antal år. Jag ser ingen anledning till att lägga energi på sådant som står och trampar på samma ställe. Ett steg fram åtta steg bak ungefär.det är ju ett sätt att slippa se kommentarer på sina inlägg. Inte min förlust.![]()
Hur jag än försöker kan jag inte få fram programmen. Du kan kanske hjälpa mig med länk till jack russel-avsnittet?Jag tror att det är alla program han har på sin hemsida. Jag kan inte svära på det, men det är en sjuhelsikes massa iaf. Där kan man även i ett par avsnitt se hur han använder stackelfunktionen. Tydligast är ett avsnitt med en jack russel som han ska ha bort från en motorcykel.
det låter lite konstigt att skriva att en metod som är klassad som djurplågeri är en bra metod, och något man bör eftersträva. speciellt när man i samma andetag skriver att IMMI och annat fjäsk och dalt (hur IMMI kan klassas som fjäsk och dalt är kanske en annan diskussion) bara är skit och värdelöst.
http://www.cesarmillaninc.com/dogwhisperer/seasonfour.php
Men det är ju långt ifrån alla avsnitt....
Men om din dator knasar så är det ju inte mkt att göra..
Man kan ju få tag i avsnitten på annat vis om man vil.....
Ska nog gå igenom alla avsnitt från början till nutid några regniga dagar![]()