Catfight!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

caballo_precioso

URSÄKTA MEJ MEN JAG STÅR INTE UT MER!!! jag är kanske inte någon aktiv skivare- men aktiv läsare här på buke! och jag blir bara mer ochmer trött på alla er som sitter och klankar ner och letar fel i på vad folk skriver!!!!!
alltid samma sak, någom frågar efter hjälp, folk svarar, andra börjar med påhopp och att klanka ner, sen borjas det dikuteras om vem som har rätt och vem som menar vad osv osv osv..... fyyyyyyyyy vad jag e trött på att läsa! jag undrar igentligen vad det är för folk här inne? hur gammla är ni? kanske medelålder ligger på 14, jag vet inte?:cool:
vart tog alla hjälpsamma & erfarna människor vägen...? om du inte har något vettigt att skriva så snälla svara inte på inlägg, någon kan ta åt sig eller ta illa upp...........

Sv: Catfight!!

JAG HÅLLER SÅ MED DIG!!!!

âr ju nästan så man inte törs ställa en fråga här inne, då man bara får några få svar på det man frågar om, resten blir bara tjafs och dritt slängning..

Om man inte har nått svar på det det frågas om, ge attan i att svara och låt dom som har nåt vättigt at seja få svara i stället:idea:

Och har man skrivit relativt få inlägg och kanske ber om hjälp om något som kanske anses som en komplett idiotisk fråga så kategoriseras man som "Troll" och får aldrig mer något seriöst svar :cool:

Vissa är ju såklart troll, men långt ifrån alla!

Håller med helt och hållet!
När folk väl tar mod till sig och vågar skriva och fråga om nånting blir det bara en hel drös med 'dum i huvudet' svar.. vem hjälper det?
Antagligen (förhoppningsvis) så har redan personen som skriver insett att den har gjort ett misstag, eller söker hjälp, för dom tycker är svårt. och istället för att få hjälp, poängterar ett tiotal andra något uppenbart fel som oftast författaden av inlägget erkänt redan..

Att bara ha massa skitsnack är ungefär like givande som att sitta på läktaren och klanka ner på folk som tränar/tävlar. Dom är åtminstone därnere och GÖR nånting åt det hela!

Visst finns det en hel del korkade frågor men man kan iaf ge givande svar!

Jag tycker att det är skittråkigt att läsa snälla menlösa inlägg. Det är med meningsskiljaktigheterna som dom riktiga diskussionerna kommer igång och det är dom som man får ut något av. Personliga påhopp däremot är ju trist. Ett diskussionsforum bygger ju på att man har olika uppfattningar och åsikter, om det hettar till ibland så gör det det för att människor är engagerade i ämnet. Fortsätt käbbla!

Jag erkänner att jag kan bli lite störd på vissa frågor och svarar nog därefter trots att jag är 42 år.

Tänk om folk tog sig tid att använda sökfunktionen och läsa redan skapade trådar istället för att hela tiden skapa nya om samma saker. Det är faktiskt lite tröttsamt att läsa tråd nr 17 om "min häst vägrar gå från gårdsplanen...vad ska jag göra?".

Jag förstår heller inte svårigheten i att lyfta telefonluren och rådgöra med veterinär om hästen har nån åkomma som man inte vet vad det är. Det kostar ingenting och tar inte längre tid än att skapa en tråd här och sedan ändå få rådet "ring veterinär".

Jag håller med. Jag är livrädd för det här forumet. Visst måste man få påpeka att det finns andra sätt att lösa problemet än att starta en ny tråd på Buke - men måste man göra det i denna överlägsna och ibland riktigt elaka ton? Hur svarar ni IRL om någon ställer en dum fråga? Fnyser föraktfullt och ber vederbörande ringa en tränare eller en veterinär? Även om det är innebörden i det man säger, så känns det sjukt onödigt att framföra det på det sättet.

Med det sagt, finns det många vettiga människor här som ger råd på ett bra sätt. Jag undrar bara hur de andra tror att frågeställarna någonsin ska våga be om hjälp igen.

Vissa måste man ju öppna ögonen på.
Andra tar till sig och förstår att de flesta här värnar/månar om hästen i första hand. Sanningen svider ibland och det måste man förstå om man går ut på ett forum att det kan komma alla sorters svar. Men man får vänja sig vid tonen här och lära sig sålla bland svaren :cool:.
Vissa nick är bara för mycket ibland och andra är riktiga guldkorn :love:.

Blir det påhopp finns ju moderatorerna.

HELT rätt! Jag skrev själv en tråd för ett tag sedan och bad om hjälp, och skrev fler gånger klart och tydligt jag vet att jag har gjort fel och att jag vill ha tips på roliga övningar och annat men ändå var det flera stycken som började tjata om hur korkat jag var.. :mad: Hoppas dom läser den här tråden:devil:

Jag blev nyfiken och har nu läst dina trådar som är skapade under de senaste åren och blev förvånad att du tycker svaren är otrevliga. De flesta är väldigt hjälpsamma med undantag för en som tipsade dig om att inte vara själv vid inkörning av häst. Även det var ett klokt svar även om det var mycket kortfattat.

kl

Men buke skulle inte va lika intressant utan tjafs och olika meningar:D

Man får väl helt enkelt ta åt sig av det vettiga och låta det andra rinna förbi.
Men de heta diskussionerna är ju underbara...en kopp te,lite choklad och man är sysselsatt ett bra tag,ungefär som med en bra bok:idea:

MÅste få tillägga:

Det som roar mig mest med buke är de som använder sig av komplicerade ord i sina diskussioner bara för att framstå mer seriösa och intellektuella. Precis som om det dom skriver skulle väga mer bara för dessa svåra ord:D
Många ggr de som tjaffsar xtra mkt i "tyngre" diskussioner

Det tycker jag alltid är hel-lattjo:rofl:

kl

Men buke skulle inte va lika intressant utan tjafs och olika meningar:D

Man får väl helt enkelt ta åt sig av det vettiga och låta det andra rinna förbi.
Men de heta diskussionerna är ju underbara...en kopp te,lite choklad och man är sysselsatt ett bra tag,ungefär som med en bra bok:idea:

Haha, det är underhållning på hög nivå! Fast jag orkar sällan läsa inlägg som är som en roman. Nej, kort och snärtigt ska det vara :D!

Håller med!! Har nästan slutat att vara här... Ställer inga frågor här om de inte är allmäna och eller opersonliga.... Har hittat ett annat kanonbra forum där folk är betydligt trevligare och inte viftar med pekpinnar eller går i taket titt som tätt.

Synd på ett mycket bra forum, eller en bra idé. Synd även då det finns så mycket bra kunskap samlat på ett ställe! Kanske är det för stort och anonymt så att folk "går på" som de inte skulle göra annars?

Naturligtvis gäller detta självklart inte alla!!!

Har också undrat hundratals gånger varför folk är så elaka och kaxiga här inne. Är de sådana i verkliga livet också? Vet bäst, ska rätta dom som inte vet på ett taskigt sätt, hånar dem som gör fel och vill rätta till det ....
Inte konstigt att det ofta är en massa problem i stall och ridklubbar när så många har den attityden!

Vissa trådar skulle moderatorerna stänga rakt av,tycker att man åtminstone skulle kunna få stänga sin egen tråd om det flippar ut lr blir helt kapad av idioter...

Tråden låses, då liknande tråd flyttades till lämpligare forum, det vill säga Bukefalos-hjälp, bara för ett par veckor sedan.

Fortsätt gärna i den tråden.

Mvh

Moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 975
Senast: skiesabove
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 507
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 958
Senast: Lillefrun
·
Relationer Lång historia. Hoppas någon orkar hjälpa mig att få fason på mina tankar... I somras var jag på en stor födelsedagsfest för min kompis...
Svar
8
· Visningar
1 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka