Canvastavla med eget motiv

doleron

Trådstartare
Jag hade tänkt ge en canvastavla av ett foto i födelsedagspresent, men det finns ju hur många företag som helst som gör sånt. Vill inte att det ska bli för pixligt eller suddigt, det vore ju tråkigt. Någon som kanske beställt en?

Sv: Canvastavla med eget motiv

Mina föräldrar beställde från Smartphoto har jag för mig :) helt okej. jag beställde en med Lars Winnerbäck på från Poparty.se, en kille som har massor med olika artister i olika "stilar" men som också gör tavlor efter egna önskemål... Den tavlan är dock inte med eget motiv utan från hans galleri så att säga, svårt att förklara. Min Lars Winnerbäck tavla kostade runt 1000:- och jag älskar den :)

Jag har beställt från Gallerix.se, laddade upp bilden online och det blev hur bra som helst :banana:!

Ang att inte få det pixligt/suddigt, så gäller det ju att fotot man använder är så högupplöst som möjligt. Jag gjorde felet att ladda upp ett foto med bra upplösning och ett med lite lägre, och jag stör mig VARJE gång jag tittar på dem då den ena canvastavlan är knivskarp och den andra är lite, lite suddig :p! Ska ta och göra om det snart och denna gång ladda upp RÄTT upplösning :D!

Gjorde en förstoring på canvas hos photobox, blev jättebra! (dotterns dagisfoto)
Även gjort fotoböcker där med fina resultat.

Svarar alla

Tack för tipsen!

Bilden jag kommer använda är tagen med mobilkamera :o Hoppas att den inte blir för pixlig bara, men nästan hellre liite suddigare än helt knivskarp tror jag dock

crimson, där laddar du upp bilden så föreslår de en storlek som skulle passa, så blir den inte för pixlig om du tar fel storlek typ.

*kl*

Någon som köpt från canvasofsweden?
Alla andra sidor har sagt att kvaliteten på min bild är lite för dålig, men dom säger inget om det alls... Vet inte riktigt om jag vågar chansa eftersom jag vill ha en rätt stor tavla

Om alla andra sidor säger att den är för dålig, så vet jag inte om jag skulle lita på den enda som inte säger något. De andra kanske har hög standard, men ska du beställa en stor tavla vore det himla trist om det blev kass. Därför de andra sidorna säger till! :p

Ja precis det är ju lite så jag tänker. Det är en bild tagen med mobilkamera som jag dessutom instagramfiltrat lite :o

Breaktown:
Vad använder du för bilder? Alltså tagna med en bra kamera eller typ mobil?

Mina bilder, tagna med iphone 4 och sen instagrammat, är inte direkt några mirakel på upplösningsfronten... Jag hade nog inte chansat om det inte var kampanj = tavlan billig.

Alltså det gör inget om den inte blir knivskarp och så men jag vill ju ändå att man ska se vad den föreställer...
Du tror inte du skulle orka fota hur din tavla blev så jag har nått att gå på?

Om du har instagrammat bilden så blir den väldigt liten. Då får du nog ta en liten tavla för att det ska se okej ut. Om man framkallar förstoringar ska man helst använda originalbilden för att det ska bli bra.

Jag har en camvastavla på 30*40 cm där bilden är tagen med min iphone 4S och den är väldigt skarp. :)

Jag har ingen tavla beställt så det kan jag tyvärr inte göra. ;)

Jag har dock beställt ett par fotoböcker och de flesta bilderna har hyfsat hög upplösning så det var inga problem även med A3-storlek på bilderna, några som var väldigt beskurna klarade dock inte den storleken alls.

Jo jag vet men jag har inte kvar orginalbilden tyvärr..

Nå jag har insett att det nog inte blir något av just den bilden :/ Vill ju ha en stor tavla typ 70*70 eller så

Haha jag läser ju som en skit!

Men som jag skrev ovan vill jag ha en rätt stor tavla så jag får nog hitta en annan bild

Puttar upp tråden lite, är också sugen på att beställa canvastavlor! Sitter och funderar på hur det skulle se ut i verkligheten, ingen som har en bild på sina tavlor att ladda upp?

Och ts, blev det någon tavla och hur blev den i så fall? :)

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 289
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 449
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård