Byta namn på min hund?

Sv: Byta namn på min hund?

*kl* Varför denna hysteri med namn? Säg det glatt och hunden kommer, eller?
Jag var tvungen att testa både Grima och Disha på min egen, och hon kommer direkt på båda. Alltså heter hon nog det. :D

Hunden har ju ingen "jag-känsla" som gör att den förstår att Råda, det är mitt namn, medan HIT är ett tävlingskommando och KOM lite mer avslappnat. Råda för min hund (eller Rådi om jag ska vara ärlig) är ett uttryck som hon lystrar till precis som så många andra kommandon. Inget hindrar ju att man lär in ett till.

*Kl*

Jag bytte ju från Kari till Viktor på min sexmånaders. Tog 7 - 10 dagar innan han lyssnade fullt ut på Viktor. Och då var han VÄLDIGT 'inkörd' på sitt namn, såpass att han var van att bara lystra till kommandon om de var med namnet. T ex bara sitt reagerade han inte på, däremot Kari, sitt. Satte man båda hundarna och öppnade dörren och så varsågod sprintade min äldre hane ute direkt, men den lilla satt kvar tills man sa 'Kari, varsågod'

Kari och Viktor låter inte alls lika, och han var rejält inkörd på sitt namn, men ändå inga problem. Men jag var nojig innan, men Buke lugnade - och hade rätt =)

Det blir nog Hillson han får heta. Det passar honom myckt bättre än Snobben :)

Varför det? Disha och Grima är väldigt olika namn, och jag tror det tog en vecka för henne att lystra till det nya.

Skrev bara vad jag tycker.. Skrev sen också att eftersom hon har kört med det nya namnet och det funkar så är det ju no problems :laugh:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 169
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 301
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 328
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 201
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31