Bygga ett litet växthus?!

Ha! Jag drömde om ett kafé i min ungdom. Dock ej beläget just där. Under samma tid skrev Runa Brar krönikor i DN om det kafé hon drömde om att öppna. Om sant eller inte, så kom det till sist gäster till Runa Brars kafé, och de betedde sig inte alls som hon hade tänkt sig! De ville ha fel saker, satt på fel ställen och dessutom skulle det gå fort!

Men jag drömmer på riktigt verkligen INTE om att dreja och sälja krukor och tomater. Fullt så romantisk att jag lyckas drömma om det - annat än mardrömmar - är jag inte.
Runa Brar :love: :love: :love:

Råden i den här texten känns ju ändå inte oöverkomligt jobbiga.

Jag kommer inte att mura någon vägg, men förankra växthuset mot en befintlig fasad (som är i gott skick). Jag kommer inte att ha avlopp och el och vad den nu har. Och mitt kommer att vara mindre. Mot det framstår det som genomförbart med ungefär samma metod.
Har du plattor på uteplatsen kan den ju utanproblem stå på den, bara det inte står direkt på mark eller det blir något större glipa där frost och kyla kan krypa in under den kallare delen av året iom att du vill ha din persika där :).

Själv tänker jag nog inte sträcka mig längre än att bygga en eller två små plasttippis i grönsakslandet för att få fart på pumpor och liknande. Borde räcka med några längre pinnar och lite växthusplast.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
885
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·
  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
116 200
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Nu behöver jag hjälp med vad man ska ha för bevattningssystem till sitt växthus. Jag har bara ett litet växthus på ca 6 kvm. Tyvärr har...
Svar
7
· Visningar
1 868
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka