bygga egna hinder

Sv: bygga egna hinder

Lessen men hann inte kolla det idag ... vilka mått ska jag titta på? :)

Det gör inget, hinner du inte så ska du inte känna dig tvungen. Häst människor har alltid fullt upp, sån är man :D

Det jag undrade över var diametern på bommarna, vill veta hur tjocka de är. Kanske vet du längden också?
Sen tänkte jag på de "fötterna" från Hööks, om de passar hinderstöd som är 10x10cm?

Men som sagt, hinner du inte är det inte hela världen :)

men jag ska gå ut dit nu , passar på att kolla på de nu åxå (:

*kl*

Jag har snickrat ihop denna grinden, en "frankegrind" typ

15674322.jpg

typ mellan 2.30-2.50 tror jag
kommer inte ihåg exakt :p

Okej :) då är den ju nästan 3 m, jag som tyckte den såg kortare ut :p hihi aja:bump:

Åh vad smart! Såna där är skitsvåra när man stöter på dom på tävlingar tycker jag, så det är ju smart att ha en hemma att träna på! :idea:

Ja, jag tänkte det med :D

Babe lärde sig att bli försiktigare på inte bara det, utan alla andra hinder tack vare att detta var så extremt lättrivet, så jag rekommenderar verkligen att göra ett liknande hinder ;)

Ja de var ett riktigt bra tips :bump: men jag väntar nog med det tills nästa sommar..:p

gud så många fina hinder alla har gjord :b
AnnA_: gillar verkligen din grind :D
Finns det fler som har gjord egne hinder?

Senast ändrad av en moderator:

Vilka fina hinder du har:)
Du har ju till en hel bana!

*kl*

här kommer jag med mina små ideér.
svarade på en liknande tråd innan :smirk:

hinderstöden är gjorde med gammla transportdäck, bommarna har vi oxå gjort. bara hållarna som är köpta från Börjes.

sen har jag små "koner" som på denna bilden ligger ner som cavaletti

och andra små cavalettihållare gjorda av stubbar :D

Gud vad smart, det med cavaletti hållerna gjorda av stubbar :D

Vilka bra tips ni kommer med. Här kommer mina:

http://www.pixbox.se/pic_show_id11959856.html Målade bommar och hinderstöd med höjderna 30, 40, 50 och 60cm. hinderstöden fick jag insperation från en användare här på buke. dock så kom jag på stödfötterna själv.

http://www.pixbox.se/pic_show_id11959860.html Plankhinder med målade bommar. Hinderstöden kan stå på varandra eller för sig självt och man vill ha lägre höjder. Kom på hinderstödens struktur själv.

http://www.pixbox.se/pic_show_id11780802.html Naturhinder (omålat) klurade ut hinderstöden själv. man kan göra dem högre om det önskas.

Bläddra igenom albumet om du vill se fler bilder på stöden, bommarna mm.

Kl

Hur mycket lönar det sej att bygga eget?

Snygga hinder ni! :D

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
615
Senast: Luzzan
·
Övr. Katt Hej! Har ni några tips på hemsidor/youtubekanaler/instagramkonton osv osv med mycket kattberikning? Och då menar jag inte basic-grejer...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: MJLee
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka