bygga egna hinder

Sv: bygga egna hinder

kl
undrar om det finns någon som vet var man kan köpa hinderfötter som är 10x10 cm?
Har stolpar som är 10x10 som jag vill använda som hinderstöd. Nu har jag tittad runt lite på olika hemsidor men hittar inga på 10x10.

Någon som vet?

Någon som har gjort en egen hinderduk? Är nämligen väldigt sugen på en.:) Jag tänkte att det kanske skulle kunna gå att göra en själv med ex. Vaxduk och bommar m.m
Lägg väldigt gärna in bilder isf.:D

säger bara, dom är suveräna bara ett minus att dom är lite tunga :D

vilka stilrena och fiffiga hinder du har byggt! ger inspiration till vårat hinderbygge :D

Gud vad fint alla bygger får nog ta och bygga lite till vårt stall i vår / sommar jag med! Men hur får ni alla lin jer på bommar att bli så fina? tejpar ni? Då måste ni väl tejpa över den andra föärgen när ni ska måla den andra? Går inte färgen bort om man drar bort tejpen som sitter på färgen :S?

Gud vad fint alla bygger får nog ta och bygga lite till vårt stall i vår / sommar jag med! Men hur får ni alla lin jer på bommar att bli så fina? tejpar ni? Då måste ni väl tejpa över den andra föärgen när ni ska måla den andra? Går inte färgen bort om man drar bort tejpen som sitter på färgen :S?

Vi använde tejp i vårt stall och det funkade bra (:

papperstejp brukar man använda sig av. Finns i olika bredder. Den sitter sätt så att inte färgen rinner igenom och inte allt för starkt för att färgen under tejpen ska följa med när man tar bort den. Men man ska ju undvika att tejpa på otorkad färg ;)

vill inte att denna tråd ska döö!! :)

Någon som har några nya hinder att visa upp? :)

:bump:

safety system tror jag de heter..

jag har byggt två hinderstöd och byggt egen fot köpt hållare på hööks (jaag tycker de fungerar jättebra!) och målat dem vita! sen köpte jag 4 staketstolpar åttakantiga som jag såga av spetsen på och målade vita! sen målade jag andra färger på! fast de blev inge fint de frann under och massa färg försvann när man tog bort tejpen. yggde två cavalettistöd men de gic sönder (spikade) så ska skruva ihop dem sen. en grind som jag å min kompis gjorde på slöjden den blev lite annorlunda och smal (knappt 2 meter tror jag) håller nu på med en grind men pappa ska hjälpa mig att såga till den med sticksågen då de bara krånglar för mig. sen ska jag bygga en mur på landet:Djag har igenligen hinder i stallet tär jag står (plasthinderstöd och färgade bommar tror vi har en vattenmatta och murfärgad duk som man hänger på bommen men de ligger liksom inte bland hindermaterialet och har inte andvänts på tävlingen och jag har alldrig sett de andvändas (på de typ yvå månaderna jag stått här) så vet ej om de e trasiga! Sen vet jag ej om de kallas att bygga hinder men nu håller alla (inte alla men väldigt många inklusive mig och mamma)på att bygga en bank i sommarhagen! har en liten vattengrav (heter de väll??) och några stockar som ligger i en hög och bildar ett hinder på ca 40 50? där också som man kan hoppa:D

granngåren har billiga staketstolp! typ 32 kr för en eller va de nu va!:D

Är det nån som säljer begagnade/omålade bommar o stöd på gotland? hittar inget på nätet...

kl

jag har byggt en Grind=)
20april007.jpg

Snygg grind du har gjort. :)
Jag har nästan läst igenom hela tråden innan jag gav upp haha det va alldeless för mycket inlägg. Men vad för hinder kan man göra, jag hade tänkt skissa upp lite hinder som jag hade tänkt bygga lite senare i år. Men har ni några förslag tex mur, jag kom på att man kan ju göra som de har gjort på hööks en tygbit eller vad man kan kalla det som man syr på en bom. Det finns ju säkert att köpa i någon tygaffär eller något. Det behöver ju inte likna en mur utan man kan säkert ha något annat :)
Min kompis har en gammal typ tygflagga som hon har sytt på en bom, och det ser skit häftigt ut. Jag tror jag har kommit med någon bra idé iaf hoppas det :D

Lijsan__

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
615
Senast: Luzzan
·
Övr. Katt Hej! Har ni några tips på hemsidor/youtubekanaler/instagramkonton osv osv med mycket kattberikning? Och då menar jag inte basic-grejer...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: MJLee
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat