bygga egna hinder

Sv: bygga egna hinder

Såna där som man trär runt bommen borde man kunna göra av vaxduk. Finns jättebillig i gräsliga mönster på t.ex. Jysk eller ÖB.

Har man ett gammalt bord kan man ställa det på högkant och hoppa, bara man hoppar åt rätt håll då så det kan välta. Har man dessutom hinderstöd kan man hänga upp det upprätt, som en slags oxer med bara två hinderstöd istället för fyra, om man tex inte har så många stöd. Hur högt man hoppar beror ju på hur brett bordet är, men det går ju att såga ner;)

Har man slitna gamla bildäck som ska slängas kan man göra en liten "ränna" i marken och ställa däcken upprätt på rad och hoppa. Gör man en tillräckligt djup ränna står det självt, men går att välta.

Träd man klipper ner kan man ta grenarna som bommar, fast med löven o allt kvar. Typ att man tar två grenar och lägger som ett kryss.

//Star

jag har fått en massa inspiration nu, så ikväll ska jag sätta igång och bygga hinderstöd!
blir förmodligen något liknande som kikkilora gjort!

bilder kommer!

Nån annan som byggt hinder?:bump:

Behöver tips nu när man äntligen fått tillgång till paddock!:laugh::d

Nån annan som byggt hinder?:bump:

Behöver tips nu när man äntligen fått tillgång till paddock!:laugh::d

Min pappa har byggt några fina hinder till mej:) Om du vill kan jag kanske ta och fixa bilder:d Har inte målat ennu men pappa ska försöka fixa lite billigare färg till mej så jag kan måla så småning om.. Men jag håller på barkar nåra bommar nu:laugh:

Snygg grind du har gjort. :)
Jag har nästan läst igenom hela tråden innan jag gav upp haha det va alldeless för mycket inlägg. Men vad för hinder kan man göra, jag hade tänkt skissa upp lite hinder som jag hade tänkt bygga lite senare i år. Men har ni några förslag tex mur, jag kom på att man kan ju göra som de har gjort på hööks en tygbit eller vad man kan kalla det som man syr på en bom. Det finns ju säkert att köpa i någon tygaffär eller något. Det behöver ju inte likna en mur utan man kan säkert ha något annat :)
Min kompis har en gammal typ tygflagga som hon har sytt på en bom, och det ser skit häftigt ut. Jag tror jag har kommit med någon bra idé iaf hoppas det :D

Lijsan__

Jag har också tänkt göra samma sak som dej typ :idea: Jag tror jag vet hur jag skall göra :) Jag skall bygga ett plank och måla som en mur(kommer bli ganska smal) Sen ska jag till min farmor (som har en massa tyg) Då ska jag ta brunt/grått rutigt tyg (liknar typ en mur) Och sy runt en bom:bump: Sen ska jag bygga en riktig mur också:d Och så håller jag på med en vattenmatta :bump:

begagnade vet jag inte, men granngården säljer nya på gotland iaf :)

har nån nå bra tips hur man kan frälagga ett plank snyggt?

Har man ett gammalt bord kan man ställa det på högkant och hoppa, bara man hoppar åt rätt håll då så det kan välta. Har man dessutom hinderstöd kan man hänga upp det upprätt, som en slags oxer med bara två hinderstöd istället för fyra, om man tex inte har så många stöd. Hur högt man hoppar beror ju på hur brett bordet är, men det går ju att såga ner;)

//Star

Detta låter livsfarligt tycker jag.:eek: Ser framför mig hur man går omkull och blir spetsad på ett bordsben.

Man sågar såklart av benen innan man börjar hoppa...:p

Kollade hööks hemsida men jag hittar inga hinderstöds fötter.. har de slutat med dem eller är det bara jag som inte hittar dem???

Det vet jag väl, men det kanske e nån som byggt nya hinder i vinter som vill visa dem här, därför puttade jag upp tråden.

26748893.jpg

en låda som jag och min kompis byggt:)

Jag hade tänkt att sy ihop en "mur-matta" (:rofl: vilket fult ord!) av vaxduk. Det blir nog inte tegelstenar på den, snarare blommor eller något sånt. Men who cares ;) Modellen blir ungefär som den matta som går att köpa från hööks, (som man trär på bommen.) fast det blir 500 spänn billigare. Det kan ju inte vara så himla svårt xD Ska lägga upp en bild då jag e klar ^^'

Jag hade tänkt att sy ihop en "mur-matta" (:rofl: vilket fult ord!) av vaxduk. Det blir nog inte tegelstenar på den, snarare blommor eller något sånt. Men who cares ;) Modellen blir ungefär som den matta som går att köpa från hööks, (som man trär på bommen.) fast det blir 500 spänn billigare. Det kan ju inte vara så himla svårt xD Ska lägga upp en bild då jag e klar ^^'

*Märkte nu att det inte hette mur-matta, utan "hinderduk". ^^

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
615
Senast: Luzzan
·
Övr. Katt Hej! Har ni några tips på hemsidor/youtubekanaler/instagramkonton osv osv med mycket kattberikning? Och då menar jag inte basic-grejer...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: MJLee
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat