bygga egna hinder

Sv: bygga egna hinder

*kl*

Vi har egengjorda hinder i stallet! Det är min hästs medryttares pappa som är en riktig fixare! Han har byggt bommar och hinderstöd.
Sedan har stallägaren byggt en häck, haha, en stackars plastjulgran fick sätta livet till! bomhållarna är dock köpta =)
Han har även byggt läktaren till ridklubbens utebana här i stan! =)

Lite smakprov på våra hinder:

21650880.jpg

21650882.jpg

sedan har vi lite gamla däck och sånt att "dekorera" med...

21650884.jpg

Här används liksom allt.. haha

22224821.jpg

22224853.jpg

Gud va fina hinder :D
Har också tänkt på att börja bygga.
Eller iaf fixa bommar och så :)

Men vart kan man köpa ''Sockerbitar''?
(Brukar kalla de vita ''lådorna'' för det) :p

Vet ni var man kan köpa bommar då? (har inte tillgång till skog att hugga bommar i...) vad kostar dom ungefär? Hur långa borde dom vara?

Jag tänkte åka till granngården och köpa stängselstolp i trä (3 m långa) och sen såga av spetsen...:laugh:
Men sen fick jag höra också att man inte ska måla dem första året då dem är tryckimpregnerade och färgen håller inte då...Så det får väl bli naturfärgat i år så kan jag måla dem nästa sommar ...:idea:

Dem blir 2,80 långa om man sågar av spetsarna på dem och man kan välja 10 cm i diameter eller 8 cm...Bara ett litet tips från mig...Och dem kostar 79 kr tror jag det var.:banana:

ooh det här va en gammal tråd men jag skriver i den ändå :D jag har oxxå funderingar att bygga egna hinder men dock bara med sånt man har hemma... Ska kolla i vår källare om vi inte har någon gammal stol eller annat man kan använda som hinderstöd... grejer från naturen borde ju också fungera, insperation har jag fått lite grann härifrån :laugh: ska kolla källaren redan i helgen så kmr dt bilder så småningom... ifall de blir nåt :D

Ska göra några ritningar oxxå........... återkommer:bump:

du kan ju såga av ryggen och spika fast en liten planka mellan benen och ha olika höjd på plankan mellan varje par ben.
sen så kan man göra en "grind" av stols ryggarna genom att sätta fast dem på en planka, inte så snyggt kanske men det är alltid nått^^

Jag tänkte åka till granngården och köpa stängselstolp i trä (3 m långa) och sen såga av spetsen...:laugh:
Men sen fick jag höra också att man inte ska måla dem första året då dem är tryckimpregnerade och färgen håller inte då...Så det får väl bli naturfärgat i år så kan jag måla dem nästa sommar ...:idea:

Dem blir 2,80 långa om man sågar av spetsarna på dem och man kan välja 10 cm i diameter eller 8 cm...Bara ett litet tips från mig...Och dem kostar 79 kr tror jag det var.:banana:

Skulle rekomendera att slipa av dom tryckimpregnerade "bommarna" och måla dom i en vanlig vattenbaserad färg då det "medlet" eller vad man ska kalla det som gör bommarna tryckimpregnerade är väldigt giftigt om en häst får en flis. och det är ju inte det absolut lättaste att upptäcka. så det är iaf en idé. eftersom den vattenbaserade färgen är helt ofarlig och blir som ett skydd runt bommen :P

du kan ju såga av ryggen och spika fast en liten planka mellan benen och ha olika höjd på plankan mellan varje par ben.
sen så kan man göra en "grind" av stols ryggarna genom att sätta fast dem på en planka, inte så snyggt kanske men det är alltid nått^^

ja det var ungefär så jag tänkte... tror jag :D jaa en grind skulle nog gå att få ihop på ngt vis...:laugh: skulle va kul om det fungerade, spelar inte så jättestor roll ifall det ser skitsnyggt ut ;)

bygger alla mina bommar och övriga saker i stallet enligt principen "det får se ut hur som helst bara det fyller sin funktion och inte skadar hästen^^"

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
615
Senast: Luzzan
·
Övr. Katt Hej! Har ni några tips på hemsidor/youtubekanaler/instagramkonton osv osv med mycket kattberikning? Och då menar jag inte basic-grejer...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: MJLee
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024