bygga egna hinder

Sv: bygga egna hinder

2.80 blev de när jag sågat av spetsen. Och så är de 8 cm i diameter. Jag tror att det finns längre också om man vill ha det, men jag tyckte att detta räckte.

okej det låter ju lagom de :) dom vart så himla snygga när du målat dom juh:p

Nu tänker jag bildbomba :angel:
Bomhållarna är köpta från B*rjes, resten är hemmabyggt!

hinderparken.jpg

Wow! Vad snyggt!

Hur har ni gjort hinderstöden? De ser riktigt proffsiga ut!! Hur mycket kostade de? Ser ut att stå väldigt stadigt?

Här syns det kanske hur det är gjort. Fyrkantsstolp, två brädor under som ett kryss, stag på alla 4 sidor och så små brädklossar under ändarna på krysset så att det står stadigt (två på övre plankan och en på undre, så att det blir samma höjd). Materialet kostade ca 100 kr styck.

fot.jpg

Hur höga är hinderstöden? Hur långa är bommarna? Jättefina!! :)

Oj, har jag missat att svara här :)

De målade bommarna är 2.80 m. Jag köpte stängselstolp som var 3 m långa och sågade av spetsen. Naturbommarna och grinden är 3 m och de korta enfärgade bommarna är 2 m.

Hninderstöden är 160 cm.

nu var de länge sedan någon skrev här.. är de uppehåll nu för hinderbygge måntro? :p

håller me att de va ett tag sen :p

lägger in två bilden på mina hinder ;D , fula . . . ignorera "vattenmattan" och stocken som ligger under hindret, hade de ba som utfyllnad av hindret xD

15597045.jpg

15597046.jpg

bommar från granngården, 110kr st och bomhållare från börjes, 22kr st och hinderfötter från hööks, ca 150kr :D

dom va ju fina juh :) är ju bra å ha lite utfyllnad under så dom får något å titta på :p

eeehh, nää . inte som alla andra man sett häär :p kan ingen annan lägga in bilder här nu så denna tråd blir lite aktiv, inte sant? ;D

Åh, kan man köpa sånna bommar på granngården! Hur tjocka är de? Vet du diametermåttet möjligtvis? Sen tänkte jag på de "fötterna" från Hööks, passar de stolpar som är 10x10cm?

Sågade massor av virke i sommras, så jag har en hel hög stolp som ligger på torkning...:)

Här är mina bommar som jag har gjort, fler är på g!

15413606.jpg

15413603.jpg

va fina dom var :)

Ja absolut, nu får fler ta å visa sina hinder :p

Åh, kan man köpa sånna bommar på granngården! Hur tjocka är de? Vet du diametermåttet möjligtvis? Sen tänkte jag på de "fötterna" från Hööks, passar de stolpar som är 10x10cm?

jag vet inte de just nuu... men kan kolla upp de tills imorrn :D

Tack! :) Dock är mina bommar modellen smalare än vad riktiga är, men det är jätte skönt för en med ryggproblem när man bara ska ha hemma och träna på, man slipper bära ihjäl sig :idea:

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
615
Senast: Luzzan
·
Övr. Katt Hej! Har ni några tips på hemsidor/youtubekanaler/instagramkonton osv osv med mycket kattberikning? Och då menar jag inte basic-grejer...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: MJLee
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka