bygga egna hinder

Sv: bygga egna hinder

va fint de va :) va har du för hållare till dom? köper du färdiga eller hur gör du ? :p

okej =) det funderar jag med på att göra :p

vilka fina hinder du har gjort!! :) gillade verkligen din grind :d

Tackar

"Grindarna" är gjorda av ett gammalt trädgårdsstaket som jag har delat i två. På "schweizer-grinden" gjorde jag stöd så att den kan stå själv.

aha :idea: blev väldigt sugen på att hoppa över dom .. hihi ;)

Nu är mina bommar nymålade, när de har torkat ska jag bära upp dem till ridhuset och fota :rofl:

Här kommer ett tips när man ska måla! Fråga i färgaffären om de har några felbrutna färger som de vill bli av med (dvs såna som av nån anledning blivit fel färg när de blandat till dem). Jag fick fem burkar glada färger aldeles gratis :idea:

oo vilken tur du hade :D det var ett smart tips ;)
vill gärna se dina bilder! :d

I början så hade inte vi så mycket hemma så då fick man vara påhittig men de gick bra.tog de som fanns.har dock inga bilder men vi hade kul när vi hoppa iaf

hehe okej :) ja man får se till å använda fantasin.. :p

men nu har ja tillgång till ridhus så de går å bygga riktiga hinder:rofl::)men har man inte de å inte riktiga bommar å så så får de bli att ta te fantasin då

Nu tänker jag bildbomba :angel:
Bomhållarna är köpta från B*rjes, resten är hemmabyggt!

hinderparken.jpg

gula.jpg
randiga.jpg

grind.jpg

prick.jpg
korta.jpg

asp.jpg
bjork.jpg

Här kommer ett tips när man ska måla! Fråga i färgaffären om de har några felbrutna färger som de vill bli av med (dvs såna som av nån anledning blivit fel färg när de blandat till dem). Jag fick fem burkar glada färger aldeles gratis :idea:

Men! :eek:
Nu vet jag någon som måste springa till lite färgaffärer till veckan.
Har ju ett gäng omålade bommar och några som behöver målas om.
Tackar :bow:

riktigt snygga hinder du gjort!! :d blir väldans imponerad! tänk om ja kunde göra sådär fina :p

va bomhållarna dyra?
har du köpt färdiga bommar, eller hur har du gjort?:)

Bomhållarna kostade 23 kr styck.

De långa målade bommarna är stängselstolp från lantmännen som jag bara sågat av spetsen på och målat. Kostar ca 50 kr styck - betydligt billigare än sånt som säljs som "hinderbommar".

Naturbommarna kommer från min skog och de korta bommarna är gamla gärdsgårdsstörar = gratis.

Grinden är byggd av gammalt spillvirke = gratis.

Materialet till hinderstöden kostade runt 100 kr styck. De är faktiskt byggda av min snälla pappa som gillar att snickra.

Färgen var som sagt gratis, "felbrutna" burkar från färgaffären.

Allt som allt kostade hela hinderparken knappt 3000 kr, plus en del jobb då förstås...

okej :) hur långa är bommarna..? tänkte om de va stängselstolp, ifall dom är kortare än 3 m ?
vill å ha en så fin hinderpark :D

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
617
Senast: Luzzan
·
Övr. Katt Hej! Har ni några tips på hemsidor/youtubekanaler/instagramkonton osv osv med mycket kattberikning? Och då menar jag inte basic-grejer...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: MJLee
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat