bygga egna hinder

Sv: bygga egna hinder

jag har även små "fyrkanter" som fungerar bra till småhinder eller cavaletti. den lägsta sidan är 10cm och det högsta 40cm. väldigt enkla att göra. jag brukar använda dem när jag longerar, då man inte han ha stora hinderstöd.
de ser ut så här:

29mars014.jpg

29mars015.jpg

29mars019.jpg

nämen :) de va verkligen både snyggt och smart! :p :bump:

jaa :) man kanske borde ta å knåpa ihop några sånna :p

Släng in alla bilder ni har :D

Jag ska gå och fota mina hinder nu ;)

önskar jag hade en kamera å ta kort med..:( håller på just nu å bygger och målar bommar :bump: :p

jag har gjort alla mina hinder själv. både bommar och hinderstöd, även en mur med torn.

kungen017.jpg
[/IMG]

nyahindren017.jpg
[/IMG]

nyahindren020.jpg
[/IMG]

Vad är det för slags virke? Tall eller gran?? Vi har huggt lite nu och nu ska jag barka..:/ det jobbigaste... Har du några tips?

det är gran, gran håller bäst och blir lättast sen när de är torra. man behöver en barkspade att bara med, men vänta inte tills barken torkat då blir det jättejobbigt att få bort den.. om man vill kan man slipa lite med sandpapper så de blir helt släta.

Jaha.. Jag har huggt ner både gran och tall och har nu barkat dom.. De ska nu få ligga och torka en tid.. Hur länge brukar man torka dom?

vet inte riktigt hur länge.. men det känner man väl? när dom blivit torra å lätta..:bump:

gullebarn: jag bestämde mig för att jag ska måla dem före jag sätter in dom här, dom ser så gråa och trista änsålänge :)

gullebarn: jag bestämde mig för att jag ska måla dem före jag sätter in dom här, dom ser så gråa och trista änsålänge :)

hihi okej :D då får vi se dom sen då ;) jag ska försöka få bilder på mina hinder också :p

jag har även små "fyrkanter" som fungerar bra till småhinder eller cavaletti. den lägsta sidan är 10cm och det högsta 40cm. väldigt enkla att göra. jag brukar använda dem när jag longerar, då man inte han ha stora hinderstöd.
de ser ut så här:

29mars014.jpg

29mars015.jpg

29mars019.jpg

Du har verkligen tänkt till!
Jättesmart!
Problemet är att det inte går att riva!
Däremot väldigt bra om man inte bygger dem höga.

---------------------------------------

Tips!

Gör inte bara långa bommar

Gör typ 3st korta och öva på fälttävlanshoppning!

Det kom faktiskt ett smalt hinder av medeltjocka 'björkpinnar' i en jokerhoppning!

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
615
Senast: Luzzan
·
Övr. Katt Hej! Har ni några tips på hemsidor/youtubekanaler/instagramkonton osv osv med mycket kattberikning? Och då menar jag inte basic-grejer...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: MJLee
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka