bygga egna hinder

Sv: bygga egna hinder

Det funkar prima att använda förstora bomhållare. Våra är ngt för stora för våra stöd men det funkar helfint.

Våra stolp är byggda av impregnerade 150 cm höga fyrkantsstolp och till fötterna har vi användt 4 st 30 eller 40 cm långa brädbitar som är spikade eller skruvade för att ge stabilitet.

skorna är vinklade lite uppåt så att bommarna ligger kvar, men de trillar om hästen slår i dom. men man måste hoppa hindret åt rätt håll för annars kan inte bommarna trilla

Det funkar prima att använda förstora bomhållare.
Det låter toppen om det skulle funka. Jag ska provbygga ett hinder och se hur det blir :)

Då bör jag kunna komma undan med ca 50-60 kr per stöd, och så 22 kr per bomhållare. Bommar gratis från min skog :D

Hur många hinderstöd, bommar och hållare tycker ni att man behöver, för att kunna hålla någorlunda seriösa hoppträningar?

okej det låter ju bra det :) ska också prova, fast väntar nog till våren kommer *ler* men tar å planerar nu så man är förberedd :D jag undrar också hur många hinderstöd å bommar ni har? som man kan behöva för att hoppa en okej bana

jag har gjort alla mina hinder själv. både bommar och hinderstöd, även en mur med torn.

kungen017.jpg
[/IMG]

nyahindren017.jpg
[/IMG]

nyahindren020.jpg
[/IMG]

jag har gjort alla mina hinder själv. både bommar och hinderstöd, även en mur med torn.

kungen017.jpg
[/IMG]

nyahindren017.jpg
[/IMG]

nyahindren020.jpg
[/IMG]

riktigt snygga hinder du gjort! :bow: har du sågat till bommar bara? hur gjorde du muren?:confused:

åå finns det ingen som kan tala om hur dom byggt sina murar? :P vill också göra en men behöver lite tips ;)

Har byggt rätt mycket murar och lådor, har tyvärr inga bilder på den här datorn och hinderförrådet är tillfälligt igenskottat. Men Jag har byggt dom flesta lådor och murar av plywood, byggplattor mm. Har tagit rester som blivit över. Har även byggt en del lådor av panelvirke. Först har jag sågat ut dom styckena som ska vara på sidorna, sen gör man en ram och skruvar bara fast skivor eller brädor på den. Ganska enkelt. Se till att slipa ner alla kanter och kolla så att inga spikar eller skruvar sticker ut. Här är några av mina hinder, tyvärr inga lådor eller murar på bilden, men jag har gjort alla hinderstöd och grindar. Bommarna har jag köpt.....
Några hinder

Har byggt rätt mycket murar och lådor, har tyvärr inga bilder på den här datorn och hinderförrådet är tillfälligt igenskottat. Men Jag har byggt dom flesta lådor och murar av plywood, byggplattor mm. Har tagit rester som blivit över. Har även byggt en del lådor av panelvirke. Först har jag sågat ut dom styckena som ska vara på sidorna, sen gör man en ram och skruvar bara fast skivor eller brädor på den. Ganska enkelt. Se till att slipa ner alla kanter och kolla så att inga spikar eller skruvar sticker ut. Här är några av mina hinder, tyvärr inga lådor eller murar på bilden, men jag har gjort alla hinderstöd och grindar. Bommarna har jag köpt.....
Några hinder

snygga hinder :p okej.. ja ska nog ta å prova på att göra en sån :D

jag kan lägga in en bild på musen oxå, den är inte så hög men man kan sätta bommar över om man vil lha högre, och det är lättare o riva då. ( hittade ingen bra bild men den syns bakom hästen )

ina.jpg
[/IMG]

bommarna är gjorda av gran, jag följde me pappa ut i skogen när han skulle hugga ved och tog lagon tjocka granar, sen får man ta bort alla kvistar och ta bort all bark och sen måste de stå o torka ett tag, de blir jättelätta när de har torkat, sen är det bara att måla.

söt häst :) fin mur var det också.
okej.. hur länge behöver granbommarna torka..? tänkte ifall det kanske är dags att sätta fart med det :p

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
615
Senast: Luzzan
·
Övr. Katt Hej! Har ni några tips på hemsidor/youtubekanaler/instagramkonton osv osv med mycket kattberikning? Och då menar jag inte basic-grejer...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: MJLee
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka