Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Toppen tråd! Jag gjorde en hel packe hinder på den tiden jag tävlade ponnyhoppning. Har dock hindren hos min mamma och dessvärre inte heller bild.

Gjorde en annan kul sak för att öva att hoppa på det mesta tokiga. Klippte en pressening i lagom storlek i bredd (lite kortare än längden på en bom och höjd så högt du vill hoppa. Fäste balsnören i alla hörn, 2 att binda fast upptill i bommen och två längst ner i stöden. Och så målade jag dem med målarfärg! :) Blev jätte nice, en sida med vågor, en med rutor, en annan med zig zag och en med hästar. Fördelen med presseningarna är att de går att vika ihop och inte tar någon plats heller!

Toppen tråd! Jag gjorde en hel packe hinder på den tiden jag tävlade ponnyhoppning. Har dock hindren hos min mamma och dessvärre inte heller bild.

Gjorde en annan kul sak för att öva att hoppa på det mesta tokiga. Klippte en pressening i lagom storlek i bredd (lite kortare än längden på en bom och höjd så högt du vill hoppa. Fäste balsnören i alla hörn, 2 att binda fast upptill i bommen och två längst ner i stöden. Och så målade jag dem med målarfärg! :) Blev jätte nice, en sida med vågor, en med rutor, en annan med zig zag och en med hästar. Fördelen med presseningarna är att de går att vika ihop och inte tar någon plats heller!

Vad smart det låter:p Du får jättegärna ta en bild på underverken om du kan någon gång:)

Joo, om man har tillgång till tak så kan man ju använda det. Jag får dock ha mina bommar på en upphöjd ställning 1 km rfån stallet....
Ett skåp till mina konor kanske man ska bygga föresten! :idea:

men om du har en ställning kan man väl bara knyta fast en pressening runt den? då blir det ju inte blött!

Men om jag gör ett skåp så får jag bygga något! :idea: och det blir ju också en hel del snyggare ;)

*hugger knapp* Nu har jag fått lite byggaridéer:idea: tänkte avslöja dom för er^^

Jag ska bygga en postlåda med ett lock som inte flyger upp av blåsten. postlådan ska sen hänga på en stolpe i paddocken och däri ska alla mina ridövningar på papper ligga:) Ifall man tappat inspirationen en dag eller inte kommer ihåg övningarna så bra osv osv...

Sen ska jag bygga en "brygga"/bro som hästen kan stå/gå helt och hållet på. Kanske använder en lastpall som mall eller nåt, men ska göra den lite anorlunda, med "ramper" på sidorna och starkare botten.

Sen ska jag bygga en sorts minibrygga. Två plankor parallellt brevid varandra på längden, och de ska vara upphöjda på två reglar i varsin ända. Där ska endast två hovar få plats.

Ska passa in i min bruksridningsbana :D

Idéer och tips för att förbättra mina idéer välkomnas varmt :)

Möjligen också om man kommer på hur man bygger en gungbräda för hästen (ej hög) att gå över... Men vet ej hur jag ska bygga en sådan?

*kl*

byggde mina hinder för ett x antal år sedan.
min idéfulla farsa kom på en sak med stöden, genom att sätta dit gammla trasportdäck ;)

bommhållarna köpte vi, men bommarna slipade min fabror till(trä), sen målade jag dom i den "klassiska färgen", har även några gul-vita som ännu inte är klara :o *lat*

på bilden syns ev skador som har kommit upp bland åren ;)

sen ville jag ha något lågt, som jag kunde bygga mini- cavaletti och höga bommar :) tog stubbar och satte små stockar på sidan om, där bommen ska ligga

en lite halvbra bild

Vad smarta! :idea: Du har ingen närbild på cavalettistöden? skulle vilja se mera hur dom ser ut :)

Vad smarta! :idea: Du har ingen närbild på cavalettistöden? skulle vilja se mera hur dom ser ut :)

hm, letade runt, men det enda jag kunda hitta var den här bilden. bakom det första "stubben" ser man en som är lite högre, drygt 45 cm kanske. man kan ju själv välja ut hur höga ;) klossarna har jag skruvat dit för att bommen ska ligga mer stablit, för det är ju endå så pass låga "hinder"

Tittar man noga så ser man rätt bra ändå ;) det ger inspiration :D

va bra :)

kom på en till sak vi har byggt.

typ "koner" till slalom träning, funkar även bra till cavaletti-höjjare ;)

Dom va mångsidiga saker! ;) Hur har du byggt dom??

Dom va mångsidiga saker! ;) Hur har du byggt dom??

du ser en bättre bild på där jag försökte visa "stubbarna". Men det är avsågade brädor/staket, sen små trekantiga saker som vi har fäst vid fyra ställen nedtill som fötter. dock har en del fötter gått väck:crazy:

det såg väldigt enkelt ut? :) Kanske tillomed man själv skulle klara av att bygga:p

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
599
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama