Evergreen

Trådstartare
Ni som har gett det någongång, hade ni problem med att få hästen att äta det? :confused:

Innan jag började ge pållan det igår fick jag höra många versioner om hur jag KUNDE göra om hon nu inte skulle äta det, det smakar visst väldigt illa.
Men jag hällde det bara över hennes kvällshavre, och hon slukade det precis som vanligt. :crazy: :D
Tur att man har en häst som inte precis är kinkig med maten. ;)

Min fd medryttar häst fick butta när hon hade fång och
då gav vi henne det med en spruta in i munnen.
Från början gick det inte så bra men hon blev van.
Tyvärr så dog lilla Los los 2/2 -04 pga fången :cry: :cry:

Minh äst fick det efter en mindre operation en gång.
Fick blanda upp det med precis allt o lite till :rofl:
Sirap (!), strösocker, betfor, rivna äpplen osv... :angel:
Tyckte synd om henne då hon hade ont så jag testade allt...

Flickan har ätit det till och från i omgångar och i början så "pudrade" vi äppelbitar och då gick det bra, nu räcker det om man häller det över maten.

precis så håller vi på med en häst just nu, eller så har vi blandat den i Mag Tarm -pulver för det älskar :confused: hon

Jag har ett sto som äter det så länge hennes mage pallar. Så fort det blir för mycket och hon visar tecken på orolig mage så slutar hon att äta. Jag blandar med Lucern hackat strå och lite vatten, så enkelt som möjligt.

Brukar blanda Buttan i STARK äpple-eller apelsinjuice. Det är det enda sätter att min häst ska få i sig Buttan frivilligt.

På dom hästarna i stallet som fått det har ätit det blandat i maten, vissa har ju lämmnat lite käk nån gång men ätit upp det oftast.

Min treåring HATAR butta. Djupt och innerligt. Jag gav i spruta i munnen utblandat med saftkoncentrat. Fy bubblan sa fröken i alla fall. Blandat i maten rörde hon inte...

Min glupska arabfröken äter allt så det är bara att hälla över maten i krubban :)

Annars är ett bra tips att ta en rengjord avmaskningsspruta och hälla i buttan, lite vatten och shyfeeder. Sen är det bara att spruta i dem :smirk:

Ni som har gett det någongång, hade ni problem med att få hästen att äta det? :confused:
Inga problem! Bara att blanda med betfor och hälla i krubban. Några minuter senare är krubban helt renslickad. :bow:

Liknande trådar

Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
2 609
Senast: super
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 980
Senast: Oknytt
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 097
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30