BusNissar!

bananabambi

Trådstartare
Här kan vi väl samla alla tomtebilder på våra små, snart lär det väl fotas massa :)

Själv har jag två gånger försökt, men det resulterade i en tjurig 1,5-åring och en skrikande 4-månaders :crazy: Båda gångerna. Ska ge det en chans till innan jag använder mig av några av de halvbra bilderna.

Här kommer några som såg kul ut :D

"-Det är tur att jag har mina utstående öron, annars hade mössan fastnat på min uppnäsa." Alvin spekulerar.



Dessutom lyckas Alvin se helknasig ut under de två nästföljande bilderna.




De andra 80 bilderna arkiverar jag :angel:

Nu vill jag se fler söta nissar!
 
Sv: BusNissar!

störtsköna bilder :rofl: jag vet inte ens om jag orkar försöka ta tomtebilder i år, min systemkamera ska på reparation så det blir väl bara suddiga j-kla pissenisse bilder ändå med kompaktkameran....
 
Sv: BusNissar!

Det gick ungefär lika bra för mig att ta julkort i år.
Några av de 30 bilder jag tog.

DSCN0842.jpg

DSCN0865.jpg

DSCN0861.jpg


Den här var den enda som blev lite ok.
DSCN0869.jpg
 
Sv: BusNissar!

:rofl: åh vad jag skrattade åt vissa av dina bilder!!!:D

Självklart är dom jättesöta och charmiga och sååå härliga
 
Sv: BusNissar!

Eller hur :D

Det värsta är att öronen inte alls trycks ut av mössan, som man kan tro. De står rakt ut ändå :crazy: (:love:)
 
Sv: BusNissar!

Ta en "vanlig" bild där båda är med, från något annat tillfälle i år (om de ska vara julkort alltså). Tycker det ser lite "krystat" ut att klä upp dem och ta kort...men smaken är som baken....
 
Sv: BusNissar!

Ta en "vanlig" bild där båda är med, från något annat tillfälle i år (om de ska vara julkort alltså). Tycker det ser lite "krystat" ut att klä upp dem och ta kort...men smaken är som baken....

Tycker INTE jag iaf. Även jag ska prova mig på att fota i helgen, får väl se om jag får till såpass lyckat resultat att det är värt & lägga ut här. :D
 
Sv: BusNissar!

Jag har också försökt fota ett par gånger men blir inte riktigt nöjd. Men nu orkar jag inte med det mer så det får bli något av dessa tre kort. Om jag ska använda 1:an får jag redigera lite först. Vilket hade ni valt om ni var jag????

phpreglxj.jpg


phpl6wkoh.jpg


phpqvr4ea.jpg
 
Sv: BusNissar!

Ta en "vanlig" bild där båda är med, från något annat tillfälle i år (om de ska vara julkort alltså). Tycker det ser lite "krystat" ut att klä upp dem och ta kort...men smaken är som baken....


Tycker inte jag heller för jag har älskat när jag har fått julkort på mina syskonbarn när de är julklädda.
 
Sv: BusNissar!

Alvin är nog det sötaste jag sett!!
Jag skall fota Saga idag eller imorgon, känns gärna som om att det är på tiden. Tyvärr sover hon mest och ja, det är väl inte såååå roligt att bli fotad som man kunde önska.. Eftersom jag jobbar med foto så är hon väl redan trött på kameran :p

Måste köpa julkläder till henne också! Hittade en jättesöt sparkdräkt som det stod "min första jul på". Men det gick inte sambon med på... :(
 
Sv: BusNissar!

Använd 1:an, men vad vill du redigera?
Det är ju såååååå mysigt, och levande med spegelbilden i lycktan.
 
Sv: BusNissar!

Ja man är ju rättså kass på att fota så det jag främst vill redigera är att ta bort den där knölen på luvan där jag knytit ihop den med gummiband. Hade tänkt ha den bakåt men det råkade väl ändra sig. Sen är det ju väldigt dumt att jag inte vridit lyktan. Wille flyttade på sig och jag hade fullt sjå med att få honom att le så jag tänkte inte på att vrida lyktan... Men den får nog vara så om jag väljer den bilden för så skicklig är jag inte så jag kan ändra på den ;).

Det är sant, det blev ju ganska fint med spegelbilden :idea:!
 
Sv: BusNissar!

Första bilden på Alvin är ju ursöt! Fast du vill väl ha med båda barnen på julkortet gissar jag ;)!
 
Sv: BusNissar!

Mitt försök med att ta bilder till julkort resulterade i EN bild! Sedan ett samtal med barnakuten efter 40 minuters skrikande..

Nu avvaktar vi hennes sömn innan vi skall åka in, stackarn somnade med skriket i halsen.. :cry:

 
Sv: BusNissar!

Nej, det skulle jag aldrig göra :eek:

Klart det ska vara tomtar och nissar på julkorten :D

Har så enormt mycket andra kort så jag vill absolut ha de iklädda tomtekläder, men svårigheten ligger ju i att få korten bra.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag undrar hur ni andra skulle hantera följande problem och om ni har några tips och råd. Är ganska nyinflyttad till en gård på...
Svar
11
· Visningar
3 769
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 593
Senast: YorkWann
·
S
Övr. Barn Jag är tillsammans med en man sedan ca ett år tillbaka och han har 2 barn (2 och 3 år iår) tillsammans med en annan kvinna. Deras...
2
Svar
23
· Visningar
5 693
Senast: lobell
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 442
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp