Bullterrier

Sv: Bullterrier

Visst Kan du jobba med dom.. Mycket dessutom!! haha envisa som skamm och har egen vilja som 10 tjurar eller nåt:P ne men jag har sett folk som försökt träna agility med dom men det har inte gått så bra helt enkelt för att dom gör som dom känner för när dom känner för det..:P

Bullar används ganska mkt inom agility i ffa england. Kampen började man avla bort redan för 30 generationer sedan, men visst finns kampglöden där om de blir utmanade. Underbar hund, som man kan göra väldigt mkt med. Är just nu bullelös, men inom ett år springer det förhoppningsvis runt ett yrväder modell bullterrier i vårt hus igen.:love:

Bild på "vår" Bea (Syster Yster) sorry för stor bild
PICT0859.jpg

Vad fin. Ja just deras envishet gör att jag inte tror det är en ras för mig. Jag tycker min pudel är envis men denna ras är väl 10 ggr värre vad jag hört?! Men de är otroligt söta och jag tycker det ser ut som om de ler=)

Nja... så envisa tycker jag inte att de är. Visst, de har mkt egen vilja, men är ändå inte "dum-envisa" (men eftersom jag är uppvuxen med dalmatiner så är jag ju van vid envisa hundar...:angel: Bullterriern är inte värre än dallisar)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 393
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 377
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 630
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 217
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka