Bullterrier

J

jappisen

Har tidigare haft fördommar om denna ras kan jag erkänna. Men många har sagt till mig att man inte kan jämföra den med amstaffen och de blandningar med amstaff, pitubull eller andra blandningar av dessa raser. Jag har ändrat mig helt sen min kompis köpte en miniatybullterrier och tycker det är en helt underbar ras. Sätt gärna in bilder på era bullterriers och skriv vad ni gör med dem.

Här är min kompis hund:
P1011533.jpg

P1011536.jpg

P1011538.jpg

Sv: Bullterrier

pitbull och amstaff är underbara hundar,men likaväl som många andra raser har dom ibland fel ägare!!

De är säkert trevliga hundar men de jag träffat på har inte varit trevliga. Kan dock även bero på ägaren och många som har dessa raser tar inte ansvar för sin hund. De verkar tro de har en liten leksakshund i kopplet.

Vilken lite gogris,

Till Pitbull/Amstaff frågan, jag tror dom ägarna du har erfarenhet mycket väl vet att dom intw har leksaer i kopplet och det är just det dom vill. En hund som får agera snoppförängare och det är tragiskt :/

Ja visst är han go=) Så söt, tvärr är det ingen hund i sättet som jag skulle vilja ha. Bara till utseendet och det är långt ifrån rätt anledning att skaffa hund på. Jag vill h aen aktivare ras.

Varför inte en staff ( Staffordshire bullterrier ) ?

Mer aktiv än bullen, lättare att jobba med och mer will to please.

( men ändå ganska envis måste jag tillägga )

Staffen vet jag inte, den är dock bättre än amstaffen. Men även här har jag bara dåliga erfarenheter. För mycket kamp för min smak. Plus jag vill ha en hund som är lättare att mottivera i lydnad och bruks.

Vill du ha något i närheten av bullterriern tror jag också staff är bra.

Vill du däremot ha en hund som är ännu mer åt lydnad och brukshållet får du nog gå långt från bullterriern så att säga. :)

Fast Bullterriern och Staffen kommer ju från samma Bull and terrier hundar, dvs dom har båda kamp med sig i arvet.

Snöar vidare :D Och 1935 var det tillåtet och vanligt med parningar mellan staffar och bullterrier.

Precis, men folk verkar inte ta Bullterriern för en kamphund lika mycket som Staffen trots deras nära släktskap :)

Nej det är konstigt.. Undrar om det kan ha med utseendet att göra. De har inte de där typiska kamphundsöronen och ett helt annat ansiktsuttryck.

Ja det kan det mycket väl vara så att utseendet gör att folk inte kopplar ihop Bullterriern med kamp.

Kom att tänka på en "nyhet" i Aftonbladet för några år sen. Det stod om en farlig kamphund som käkade godis på Statoil. Pitbull stod det i rubriken, staffordshire bullterrier i texten och så var det en bild från övervakningskameran och där var det en bullterrier. :D

Jag är inte intresserad av att köpa någon av dessa raser då det är för lite "träningsglöd" i dem. Plus de har för mycket kamp för min smak ( kanske inte alla). Min nästa ras längre fram blir en aktiv ras. Framförallt för lydnads och brukstävling. Jag tycker bullterriern är en fin och vacker ras att titta på men den fyller inte alla "krav" jag vill ha i en ras

Okej, trodde du menade att du ville ha något liknande bullen. :)

Nej! Jag menade bara att jag vill se lite bilder på vackra bullar då de är så söta. Men jag skulle inte köpa en hund bara för att den är söt och go. Den ska ha så mycket mer som passar in på min livsstil.

Visst är Bullterriers fina?:P Min älskling är precis som alla andra bull-hundar sjukt envis man blir nästan heelt galen ibland:D
Här är en bild på min Daddy..
22424_1200993977.jpg

Jag älskar dem! Så fulsnygga:love:
Men hur kan man jobba med dem? De verkar så otympliga så agility verkar ju inte vara något för dem?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 393
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 377
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 630
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 217
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Föräldrarpenningtillägg
  • Skottlossning på skola
  • Tvillingar!?