Sv: Bulldog,amstaff,Pitbull
Det var mig en stilig herre..!!
Min kille.
Amstaff/pitbull
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min kille.
Amstaff/pitbull
Pitbull är lika mycket ett samlingsnamn som Amstaff är, dvs det är en vardagsversion av vad rasen kallas.
Bebben skulle knappast ha frågat var den var reggad om det var allmänt vedertaget att termen pitbull står för blandisar av bullhundstyp.
Nej renrasiga eller blandisar kan inte reggas som Amstaffs i Sverige, det är inte så många år sedan som det krävdes DNA intyg från valpar o föräldradjuren för att förhindra detta.Men visst är det så att pitbull inte registreras som apbt här i Sverige utan som amstaff? Eller är jag helt ute och cyklar då kanske?
Har träffat på några som säger att dom har en renrasig pitbull, men den är reggad som amstaff.
Men jag har inte speciellt bra koll på vilka olika förbund det finns, har en amstaff-blandning som är reggad i jordbruksverket.
Försökte hitta en bild där man ser likheten lite bättre, typ den här
Nej renrasiga eller blandisar kan inte reggas som Amstaffs i Sverige, det är inte så många år sedan som det krävdes DNA intyg från valpar o föräldradjuren för att förhindra detta.
Vad en hund är reggad som i JBV är totalt intetsägande.
Det finns ca 4-500 renrasiga reggade APBTs i Sverige, de reggas i lite olika satambokförande klubbar i USA.
Försökte hitta en bild där man ser likheten lite bättre, typ den här