Buketräff hos athena_arabians

Bara alla som handlar något håller reda på kvittona så ordnar det sig. Jag har köpt räkor idag (10 paket a 500g, alla i kassan samt kassörskan tittade konstigt på mig... fattar inte varför :cautious:) så jag håller koll på hur många vi använder (efter @Ninnurur s då).

Jag fixar laktosfri tzatziki och jag och @Ninnurur har koll på bearnaisesåsen och aiolin (med eller utan essäbok, det är lite oklart :D). Ninnurur fixar glass och grädde? till efterrätten. Även om MacGyver tyvärr inte kan komma tycker jag marängsviss/banana split låter perfekt till efterrätt så håll utkik efter prickiga bananer alla!

@tanten fixar grönsallad :up: och bröd till frukosten (jag hämtar ut min gratis-Flora).

@Blacksmithfarm fixar melonsallad :d

@Io: du skulle köpa sås och maränger eller hur? :)

Hojta om jag glömt något plus att glöm inte att ta med det ni vill grilla! :D Jag misstänker att två fläskfiléer inte räcker långt :p

Jag kommer som sagt att fixa bål (även virgin) men smaken? Passar fläder för de flesta? Särbons kommentar till mina bålförslag var "Men ska du skrämma bort dem med surdricka?!" för visst, jag gillar rätt torra drinkar... han å andra sidan skulle kunna ge ett gäng hardcore LCHF:are diabetes med sina drinkar bara de tittar på dem! Så, bål på flädersaft och fruktsoda, blir det bra?

Jag kan köpa med mig det som inte behöver kylas till svissen!
Såser, maränger och bananer om @MacGyver nu inte kunde komma :(

Nougatsås är ett måste för mig, antar choklad också går hem. Någon som vill ha kolasås eller någon annan variant?

Så tråkigt @daymint men som sagt, jag planerar ju för att det ska bli flera gånger :)

Har uppdaterat listan, säg till om jag missat någon.

Vi kan komma 7/7:
-Ninnurur (vill låna sovplats)
-tornblomma (vill låna sovplats antar jag :D)
-tanten kan antagligen komma (måste fixa sovandet på lämpligt sätt. Min gamla kropp fixar inte tält längre)
-Saeta (lånar också gärna sovplats om det är möjligt, tar med egna sängkläder men har ej tillgång till madrass) :)
-hemlig (åker troligen hem sen kväll/natt, men det är inget löfte ;))
-Dentaku (vill ha golvplats men tar med madrass)
-Scata (vill ha golvplats inne, men tar med egen säng + tar med egen mat eftersom jag är matallergiker, men vill gärna ha en plats på grillen... :d)
-Blacksmithfarm (räcker med golvplats, fixar ngt att sova på...)
-Solan64 (sover hemma)
-Niyama (tältar?)
-Io

Vi vill ha räkor:
-athena_arabians
-Ninnurur
-Dentaku
-Saeta
-Solan64
-Io

Som det ser ut nu har jag en ledig komplett sovplats @hemlig så om du kommer på under kvällen att du vill sova över är det verkligen inga problem.

Jag måste tyvärr backa. Tyvärr, då jag verkligen hade sett fram emot detta och att träffa er alla. Men läkartider och sånt trist måste dock gå före :( hoppas på att kunna haka på nästa gång! Och så får ni ha det så trevligt. Hoppas någon vill bjussa på lite bilder sen :D

Jag måste tyvärr backa. Tyvärr, då jag verkligen hade sett fram emot detta och att träffa er alla. Men läkartider och sånt trist måste dock gå före :( hoppas på att kunna haka på nästa gång! Och så får ni ha det så trevligt. Hoppas någon vill bjussa på lite bilder sen :D
Ja bilder vill vi då klart ha

Så tråkigt men jag vet hur det är med läkartider. Som sagt, jag hoppas ju att ni vill komma hit igen ;) :D

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 761
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 911
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 301
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka