Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte var h*n bor och vet inte hur långt jag har.Tror nog @Blacksmithfarm har längre![]()
Vet inte var h*n bor och vet inte hur långt jag har.
Jag bor 10 mil väster om Karlstad.Åker från någonstans söder om Vättern (eller var det Vänern...jag är geolog, inte geograf!
) om jag förstått det hela rätt. Jag bor ca 25 mil från Karlstad.
Bra - då är jag lugn.
/tanten - nördig knivslipare. Eller snarare slipare av allt som borde varit vasst....
Det har jag onekligen! Runt 30 mil, verkar det som! Det tar sig, tydligen!Fast du har ju närmare numera iaf![]()
![]()
Bara alla som handlar något håller reda på kvittona så ordnar det sig. Jag har köpt räkor idag (10 paket a 500g, alla i kassan samt kassörskan tittade konstigt på mig... fattar inte varför) så jag håller koll på hur många vi använder (efter @Ninnurur s då).
Jag fixar laktosfri tzatziki och jag och @Ninnurur har koll på bearnaisesåsen och aiolin (med eller utan essäbok, det är lite oklart). Ninnurur fixar glass och grädde? till efterrätten. Även om MacGyver tyvärr inte kan komma tycker jag marängsviss/banana split låter perfekt till efterrätt så håll utkik efter prickiga bananer alla!
@tanten fixar grönsalladoch bröd till frukosten (jag hämtar ut min gratis-Flora).
@Blacksmithfarm fixar melonsallad
@Io: du skulle köpa sås och maränger eller hur?
Hojta om jag glömt något plus att glöm inte att ta med det ni vill grilla!Jag misstänker att två fläskfiléer inte räcker långt
Jag kommer som sagt att fixa bål (även virgin) men smaken? Passar fläder för de flesta? Särbons kommentar till mina bålförslag var "Men ska du skrämma bort dem med surdricka?!" för visst, jag gillar rätt torra drinkar... han å andra sidan skulle kunna ge ett gäng hardcore LCHF:are diabetes med sina drinkar bara de tittar på dem! Så, bål på flädersaft och fruktsoda, blir det bra?
Alltså, jag tänkte typ att bilen kan stanna på Ica på vägen så shoppar vi till efterrätten då. Eller om nån annan vill ta det?
Kom på en sak @athena_arabians, har du nån balja eller så som vi kan ha isvatten i och kyla drycker?![]()
Härligt!Redan fixat![]()
![]()
Jag kan köpa med mig det som inte behöver kylas till svissen!
Såser, maränger och bananer om @MacGyver nu inte kunde komma
Nougatsås är ett måste för mig, antar choklad också går hem. Någon som vill ha kolasås eller någon annan variant?
Ja bilder vill vi då klart haJag måste tyvärr backa. Tyvärr, då jag verkligen hade sett fram emot detta och att träffa er alla. Men läkartider och sånt trist måste dock gå förehoppas på att kunna haka på nästa gång! Och så får ni ha det så trevligt. Hoppas någon vill bjussa på lite bilder sen
![]()
Jag måste tyvärr backa. Tyvärr, då jag verkligen hade sett fram emot detta och att träffa er alla. Men läkartider och sånt trist måste dock gå förehoppas på att kunna haka på nästa gång! Och så får ni ha det så trevligt. Hoppas någon vill bjussa på lite bilder sen
![]()