OT men nu är jag inte superutbildad i utlandspolitiken det gäller, men PKK är väl i stor uträckning en ordentlig gråzon när det gäller terrorstämplingen?Det fanns inga ”dom” att referera till där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OT men nu är jag inte superutbildad i utlandspolitiken det gäller, men PKK är väl i stor uträckning en ordentlig gråzon när det gäller terrorstämplingen?Det fanns inga ”dom” att referera till där.
OT men nu är jag inte superutbildad i utlandspolitiken det gäller, men PKK är väl i stor uträckning en ordentlig gråzon när det gäller terrorstämplingen?
Åh, det är jag inte tillräckligt insatt i för att svara på. De ligger väl på Turkiets terroristlista. Jag hängde i min kommentar mest upp mig på den språkliga otydlighetenOT men nu är jag inte superutbildad i utlandspolitiken det gäller, men PKK är väl i stor uträckning en ordentlig gråzon när det gäller terrorstämplingen?
Misstänker detsamma.Intressant. Det skulle språkrören aldrig gå med på
Jag visste inte att man måste ha en hövding?Jag hade i teorin kunnat cykla elcyklel till jobbet. Men det hade jag inte sparat något på. En schysst elcykel kostar ju typ 30 lax sist jag var i en cykelaffär. Och en hövdinghjälm typ 5k? Så det tar typ ett år innan det betalat sig för min del iaf.
Ja, men tex. FN klassar dem inte som det. Och gällande EU:s beslut så står det såhär på wiki:Enligt Ann Linde (S) utrikesminister ser Sverige (och EU) det som att PKK är terrorklassat.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-till-erdogan-vi-anser-att-pkk-ar-terrorister
Ja annars blir vi inte medlemmar i NATOEnligt Ann Linde (S) utrikesminister ser Sverige (och EU) det som att PKK är terrorklassat.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-till-erdogan-vi-anser-att-pkk-ar-terrorister
Åh, det är jag inte tillräckligt insatt i för att svara på. De ligger väl på Turkiets terroristlista. Jag hängde i min kommentar mest upp mig på den språkliga otydligheten
Underbart!Läste på twitter att de är uppe i 2000 nu!
Lägger till att det liksom inte är så svart och vitt i Sverige heller egentligen, inte innan Nato:Ja, men tex. FN klassar dem inte som det. Och gällande EU:s beslut så står det såhär på wiki:
"Europeiska unionens ministerråd klassade PKK som terroristorganisation först 2002, alltså när den ensidiga vapenvila som utlysts 1999 hållits i tre år. Enligt människorättsorganisationen Statewatch skedde det på enträgen begäran från Turkiet.[16][18][91] 2008 dömde EU:s näst högsta domstol ut beslutet som ogrundat och därmed felaktigt, men ministerrådet bedömde domstolens uttalande som irrelevant och behöll terroristklassningen av PKK.[92]
2016 rapporterades att en belgisk domstol hade frikänt PKK från terrorism och kategoriserat konflikten mellan PKK och den turkiska staten som "en icke-internationell väpnad konflikt".[83][84]"
Fast för att hamna på den listan räcker det typ med att vara etnisk kurd och anse att man får tala kurdiska med sina vänner.Åh, det är jag inte tillräckligt insatt i för att svara på. De ligger väl på Turkiets terroristlista. Jag hängde i min kommentar mest upp mig på den språkliga otydligheten
Jag tycker på många sätt att Turkiet är den obehagligare parten här.Fast för att hamna på den listan räcker det typ med att vara etnisk kurd och anse att man får tala kurdiska med sina vänner.
Ja, jag är som sagt inte alls insatt och för att uttala mig över huvudet taget i såna här frågor vill jag gärna vara nästan på nörd-nivå.Fast för att hamna på den listan räcker det typ med att vara etnisk kurd och anse att man får tala kurdiska med sina vänner.
Och kanske Sverige säljer vapen till dom snartJag tycker på många sätt att Turkiet är den obehagligare parten här.
Varför vill du då banta ner SVT om du har så hög tilltro till dem?Enligt min mening är det inte korrekt eftersom både SD och statstelevisionen inte gör det. Statstelevisionen talar ju alltid sanning och sprider inte felaktig info
Vem har sagt att man ska byta cykel varje år? Alltså läsförståelsen här är oroväckande låg.Jag visste inte att man måste ha en hövding?
Min cykelhjälm kostade 300
Ecoride Ambassador med mittmotor kostar 26 000
Sedan vet jag ingen som byter cykel varje år
Det ska man nog iofs inte hoppas på. Att de förhandlar som vuxna människor alltså. Det verkar ingen politiker kunna.Skarpa förhandlingar nu mellan SD, M, KD och L . Alla sitter vid samma bord och förhandlar fram en lösning som vuxna människor och det är vad väljarna förväntar sig
när kan du svara på frågor? Eller du har inga svar för sånt som frågas dig?Skarpa förhandlingar nu mellan SD, M, KD och L . Alla sitter vid samma bord och förhandlar fram en lösning som vuxna människor och det är vad väljarna förväntar sig
Om nu Sverige ska ändra kurs till att bli bra igen så måste man ju ge dessa en chans. Sen får vi se vad det mynnar ut iDet ska man nog iofs inte hoppas på. Att de förhandlar som vuxna människor alltså. Det verkar ingen politiker kunna.