Om nu Sverige ska ändra kurs till att bli bra igen så måste man ju ge dessa en chans. Sen får vi se vad det mynnar ut i
Vi är fortfarande många som undrar vilket år det var som Sverige var bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om nu Sverige ska ändra kurs till att bli bra igen så måste man ju ge dessa en chans. Sen får vi se vad det mynnar ut i
Det var du som skrev att det inte var lönt eftersom det skulle ta ett år innan du tjänade på det.Vem har sagt att man ska byta cykel varje år? Alltså läsförståelsen här är oroväckande låg.
Ja dvs jag har INTE skrivit att jag/nån ska byta cykel varje år? Så varför tar du ens upp det?Det var du som skrev att det inte var lönt eftersom det skulle ta ett år innan du tjänade på det.
Det innebär ju att om du inte köper en ny cykel varje år så går du plus när år ett passerats.
SD har fått färgen gult! Att hålla på och säga brunt är bara töntigt. Jag röstar gult (SD) och är väldigt glad över deras framgång och att de blågula blocket vann!
Om du inte ska byta cykel varje år så är ju det faktum att det tar ett år innan du tjänar på att cykla helt irrelevant, du kommer ju tjäna på detJa dvs jag har INTE skrivit att jag/nån ska byta cykel varje år? Så varför tar du ens upp det?
Jag är ingen vän av V. Men jag applåderar att folk engagerar sig!!Underbart!
Absolut inte irrelevant. Och med tanke på att jag kan cykla kanske 4 månader/år så tar det 3 år innan den ”betalat av sig”. Menar inte med lån för jag skulle aldrig låna till något sånt (vem gör ens det) utan hade cashat men menar cykelinköp kontra bensin. Så hade det tagit typ ett år om jag cyklade året runt (men det går inte) men mer troligt tre år. Tyvärr alldeles för ovärt för mig.Om du inte ska byta cykel varje år så är ju det faktum att det tar ett år innan du tjänar på att cykla helt irrelevant, du kommer ju tjäna på det
Och nu har de gynnat högersidan.
Detta tror jag faktiskt också.Jag tror att det är det faktorerna som vann valet åt högern. S+MP+V+C har ju regerat i 8 år nu medan antalet skjutningar ökat, fler oskyldiga skjutits/dödats i gängkonflikter och elpriset rusat i höjden. Hade det varit det motsatta d.v.s. om högern regerat de senaste 8 åren och vi haft samma utveckling så hade de inte vunnit det här valet. Jag tror egenltligen inte att det är den faktiska politiken som vunnit valet åt dem utan att det är omständigheterna och folks förhoppning om att en ny regering ska kunna göra det den gamla inte klarat.
Ja, det är cirka 1000 nya medlemmar hos MP. Bra att V också fått ny medlemmar. Sympatiserar ju även med dem.@EZMK
Jag läste för några dagar sedan att V fått 1300 nya medlemmar sedan valet, så nu är det säkert ännu fler. Säker stigande siffror för MP också.
Själv har jag gått med i V på riksnivå och även i kommun- och regionnivå. På min ort är de under uppbyggnad så det känns kul att få vara med från början.
Jag vet inte vad jag tycker om att MA sträcker ut handen till M för samarbete "om UK kommer på andra tankar".. Även om det såklart finns vissa saker som de skulle kunna enas kring så förstår jag inte riktigt hur ett sånt samarbete skulle se ut? Ska S glida ännu mer till höger än de redan gjort på grund av samarbetet med C?
Fast det där resonemanget är lika knasigt, som när "cykeltalibanerna" hävdar att 80% av alla i Storstockholm skulle kunna cykla till jobbet.Det uppskattas att åtminstone hälften av alla bilresor är kortare än 5 km. Skulle säga att en väldigt stor andel av dessa skulle kunna gå med cykel eller kollektivtrafik. Och nej, kom nu inte dragande med tant Agda som är 150 år, fått amputera tre ben och är blind, för hon skulle ändå inte kört bil.
Många har problem med batterierna, som inte håller så värst länge.Håller inte en elcykel längre än ett år?
Fast det där resonemanget är lika knasigt, som när "cykeltalibanerna" hävdar att 80% av alla i Storstockholm skulle kunna cykla till jobbet.
I fallet mad de många korta bilresorna, så är det att dra tendensiösa slutsatser ur statistik.
"Cykeltalibanerna" har räknat antal arbetsplatser/arbetstillfällen per delområde, och jämfört det med antal boende, och kommit fram till att att de flesta kan cykla. De är också de som försöker använda de många statistiskt korta bilresorna för att hävda att det går att cykla istället.
Fast det är så extremt verklighetsfrånvänt! Bara för att man bor i Tyresö, så betyder det inte att man jobbar i Tyresö, eller att ens partner jobbar i Tyresö.
Om man bor i Tyresö, så kanske man jobbar i Sundbyberg. Man har barn som ska till förskolan, och så ska man se till att passa bussen vid pendelparkeringen, och på hemvägen så ska man handla, och det är november med blötsnö, och mörkt på morgonen, mörkt på eftermiddagen, och barnen kinkar...
Klart som fan att man kör bil ca 3 km i det läget!
Ptja, jag hävdar ju att S är som M redan i ganska många frågor... och håller såklart med om problemet med att rita om det politiska landskapet ännu mer. Men... skulle ändå föredra det än alternativet.Jag vet inte vad jag tycker om att MA sträcker ut handen till M för samarbete "om UK kommer på andra tankar".. Även om det såklart finns vissa saker som de skulle kunna enas kring så förstår jag inte riktigt hur ett sånt samarbete skulle se ut? Ska S glida ännu mer till höger än de redan gjort på grund av samarbetet med C?
Jag vet inte vad jag tycker om att MA sträcker ut handen till M för samarbete "om UK kommer på andra tankar".. Även om det såklart finns vissa saker som de skulle kunna enas kring så förstår jag inte riktigt hur ett sånt samarbete skulle se ut? Ska S glida ännu mer till höger än de redan gjort på grund av samarbetet med C?
Du får förstås visa vad du vill men jag är rätt tveksam till att det finns så oerhört många 50-åriga män som bor intill fabriken och tar bilen till jobbet varje morgon att det i sig skulle visa på att fortsatta höjda bränslepriser inte har någon effekt för folks körvanor.
Hur då? Utveckla ditt svar med mer än en oneliner.Det går nog fint att cykla då med ska du se!