Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
När de knäckte en stor knarkliga i Göteborg så visade det sig att många av kunderna var medelklassvenssons som tog med barnen i bilen för att köpa kokain, helt galet!
Blev det orosanmälningar då? Tog soc ifrån dom barnen då eller var slappheten framme igen. För det är väl ingen bra miljö för barnen att växa upp i

De flesta övergreppen anmäls aldrig.
Så är det tyvärr.
Jag tänker främst på misshandel i hemmet eller av närstående men vet även att händelser på fester och liknande inte heller alltid anmäls då kvinnan inte orkar bli utfrågad och misstrodd.
Ja så är det tyvärr. Antalet som inte anmäls är tyvärr väldigt stort. Det framkommer också på kontot Gömda Kvinnor.

Hemmet är väl än idag bland den farligaste platsen för kvinnor.

Det är fruktansvärt hemskt det denna man utsatte kvinnan för. Att våldsmannen var en utlänning i det fallet betyder dock inte att det främst är män med utländsk bakgrund som främst begår våldsbrott mot kvinnor
Jag kan ju tycka att om man flyr från krig och tortyr så borde man väl vara tacksam för att komma till Sverige och inte begå ett sådant fruktansvärt brott. Jag vet inte hur man kan komma på in sån ide med gruvhålet tex

Blev det orosanmälningar då? Tog soc ifrån dom barnen då eller var slappheten framme igen. För det är väl ingen bra miljö för barnen att växa upp i

Det antar jag sker varje gång någon åker dit för narkotikainnehav och har barn men det var inte heller temat på dokumentären så jag tror inte det nämndes. Tydligt var i alla fall att en stor del av kundkretsen var vanlig medelklass utan dessa kunder hade gängkrigen inte uppstått i samma utsträckning.

Du som röstar på SD får gärna besvara min fråga vilka som ska jobba inom vård, omsorg och i livsmedelsbranschen ska komma ifrån om SD får som de vill och skickar tillbaka en stor del av alla de personer som kommit hit de senaste åren?

Jag kan ju tycka att om man flyr från krig och tortyr så borde man väl vara tacksam för att komma till Sverige och inte begå ett sådant fruktansvärt brott. Jag vet inte hur man kan komma på in sån ide med gruvhålet tex

Ingen borde väl begå ett så fruktansvärt brott oavsett bakgrund?

Skulle det på något sätt vara mer ok om det hade varit någon med den osannolika turen att födas i Sverige (ett land där krig och tortyr inte är vardag) begår ett sådan brott?

Det antar jag sker varje gång någon åker dit för narkotikainnehav och har barn men det var inte heller temat på dokumentären så jag tror inte det nämndes. Tydligt var i alla fall att en stor del av kundkretsen var vanlig medelklass utan dessa kunder hade gängkrigen inte uppstått i samma utsträckning.

Du som röstar på SD får gärna besvara min fråga vilka som ska jobba inom vård, omsorg och i livsmedelsbranschen ska komma ifrån om SD får som de vill och skickar tillbaka en stor del av alla de personer som kommit hit de senaste åren?
Jag röstar på det konservativa blocket så jag kan svara på frågan. Så vitt jag förstår är det inte de som arbetar och gör rätt för sig som skall skickas hem så det problemet borde inte uppstå. Men skulle man skicka hem dom också, så kommer resurser ha frigjorts i andra delar av samhället som kan läggas i de branscher där det behövs. Invandrare jobbar ju inte bara, de konsumerar en hel del samhällstjänster också.

Vilka är enligt dig en stor del som ska skickas tillbaka och vilka enligt dig får stanna. SD vill inte skicka tillbaka dom som sköter sig och som gör rätt för sig.

Jag röstar på det konservativa blocket så jag kan svara på frågan. Så vitt jag förstår är det inte de som arbetar och gör rätt för sig som skall skickas hem så det problemet borde inte uppstå. Men skulle man skicka hem dom också, så kommer resurser ha frigjorts i andra delar av samhället som kan läggas i de branscher där det behövs. Invandrare jobbar ju inte bara, de konsumerar en hel del samhällstjänster också.

Jo, precis de bidrar till mycket ekonomisk aktivitet som vi omsätter till välfärd. Lättad arbetsbörda = mindre ekonomisk aktivitet, vilket hänger ihop med en minskning av antalet människor.

Men jag ser fram emot den unga generationens män som söker sig till lågbetalda omsorgsyrken från sina EPA-traktorer och tar ansvar för det Sverige de vill ha, när de inte längre kan gnälla på att invandrare står i vägen för dem att söka den karriären.

I princip alla branscher kommer ha lättad arbetsbörda men inte minst de sociala såsom socialtjänsten, rättsväsendet, skolorna och så vidare. Eller byggbranschen, vi kommer stå med en hel del tomma bostäder i såna fall, det kommer inte behöva byggas nytt på länge.

Förlåt, jag förstår inte riktigt tankegången här. Har man inom de konservativa kommit fram till att om man stoppar invandringen helt, så kommer det göra så pass många arbetslösa att resurserna inom handels, skola, vård etc då kommer lösa sig genom att fd jurister och socionomer sätter sig i kassan på Ica eller börjar köra taxi?

Edit: att bostäder står tomma har ju varit ett bekymmer i flera år, och ändå byggs det ju nytt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
723
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 511
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar