Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
"Äh, de kommer inte göra nått sämre för HBTQIA+, sluta vara så dramatisk".

Nazisternas första offer var just LGBTQ, böckerna som brändes var just den samlade kunskapen om lgbtqia, de rosa trianglarna räddades från arbetsläger enbart för att sättas i fängelse, och än idag är det helt jävla TYST om vår historia.

Vi var först då, och vi står i skottlinjen nu runt om i världen. Det här är inte "onödigt drama", det är en upprepning av historien, punkt för punkt. I USA startade det med Bathroom bills och nu har de inte aborträtt. KD och SD står för just den politiken.

Det är inte vi som är dramatiska, det är ni som är helt jävla blinda.

"Äh, de kommer inte göra nått sämre för HBTQIA+, sluta vara så dramatisk".

Nazisternas första offer var just LGBTQ, böckerna som brändes var just den samlade kunskapen om lgbtqia, de rosa trianglarna räddades från arbetsläger enbart för att sättas i fängelse, och än idag är det helt jävla TYST om vår historia.

Vi var först då, och vi står i skottlinjen nu runt om i världen. Det här är inte "onödigt drama", det är en upprepning av historien, punkt för punkt. I USA startade det med Bathroom bills och nu har de inte aborträtt. KD och SD står för just den politiken.

Det är inte vi som är dramatiska, det är ni som är helt jävla blinda.
Aktion T4 är inte heller så värst lovande...

Att utvisa någon som har begått/begår brott av lägre grad, tex fortkörning, snatteri, stöld, innehav av mindre mängd narkotika etc. tycker jag är helt absurt. Att utvisning ska vara möjligt vid våldsbrott är jag dock för. Men vid alla brott? Nej det är absurt.
Men det fattar väl vemsomhelst att det inte handlar om typ snatteri 😂 trodde inte ens jag behövde vara så övertydlig men glömmer att här äääääälskar vi att fultolka. Tycker dock att mindre mängd narkotika ska generera utvisning.

Jag har inte sett någon ifrågasätta det preliminära valresultatet, förutom att uttrycka sin besvikelse vilket jag också gör trots att jag inte är "vänster". Oron ligger i vad som komma kan, och vad som ligger i SDs planer för demokratins upplösning - nu när de hittat vänner som kan agera de nyttiga idioterna.
Exakt! Än så länge har jag inte sett någon ropa valfusk, vilka är det som tror på demokratin egentligen :grin:

Men det fattar väl vemsomhelst att det inte handlar om typ snatteri 😂 trodde inte ens jag behövde vara så övertydlig men glömmer att här äääääälskar vi att fultolka. Tycker dock att mindre mängd narkotika ska generera utvisning.

Utvisning är ett hårt straff som dessutom i praktiken ofta är väldigt svårt att genomföra. Jag tycker det ska förbehållas väldigt grov brottslighet.

Jag röstar på det konservativa blocket så jag kan svara på frågan. Så vitt jag förstår är det inte de som arbetar och gör rätt för sig som skall skickas hem så det problemet borde inte uppstå. Men skulle man skicka hem dom också, så kommer resurser ha frigjorts i andra delar av samhället som kan läggas i de branscher där det behövs. Invandrare jobbar ju inte bara, de konsumerar en hel del samhällstjänster också.

Antalet som kommer behöva vårdboende och eller sjukhusvård kommer inte ändras nämnvärt. Där har vi en majoritet som är födda i Sverige på 40-talet eller tidigare. Men det behövs någon som tar hand om dessa och där är det redan idag en oerhörd brist på personal. Det är bara att besöka vilket vårdboende som helst för att inse att vi behöver arbetskraft från andra länder för att kunna ta hand om våra äldre öht.

Det skulle inte heller bli mycket till livsmedelsbransch kvar. Men helt plötsligt kanske vi inte längre vill äta på restaurang eller beställa hämtmat heller? Mycket få av dessa verksamheter drivs av någon som inte är 1:a eller 2:a generationen i Sverige i min kommun iaf.

Vilka är enligt dig en stor del som ska skickas tillbaka och vilka enligt dig får stanna. SD vill inte skicka tillbaka dom som sköter sig och som gör rätt för sig.

Enligt deras egen information via olika medier ska en del skickas tillbaka och nyinvandring i primcio stoppas. I ett läge där många branscher bland annat vården men även restaurangbranschen har en oerhörd personalbrist.

Såg någon lös uppmaning till L politiker som är skeptiska till SD att bli politiska vildar på en gång, alternativt rösta nej till Ulf. För grejen är ju att de inte kommer kunna stoppa en budget egentligen, och det kan ju finnas en del däri som inte direkt skyddar människors fri-och rättigheter. Gud vad de skulle vara mina hjältar isf.

Försöker hålla mig ifrån Buke så mycket det går, men här måste jag bara komma med ett inlägg.

Det tog alltså TVÅ dagar och ett inte ens helt klart valresultat innan SD tar sig rätten att visa att demokratin är på väg bort från Sverige och att det är målet för dessa (i övrigt ett normalt objektivt reportage där båda sidor fick komma till tals). SKRÄMMANDE är vad det är. Och fruktansvärt, fruktansvärt tragiskt att vi har så många människor som inte anser att demokrati är viktigt. För det KAN MAN INTE anse om man röstar på SD. Punkt.

Länk

Såg någon lös uppmaning till L politiker som är skeptiska till SD att bli politiska vildar på en gång, alternativt rösta nej till Ulf. För grejen är ju att de inte kommer kunna stoppa en budget egentligen, och det kan ju finnas en del däri som inte direkt skyddar människors fri-och rättigheter. Gud vad de skulle vara mina hjältar isf.
En undran - om en del ledamöter från L skulle uttala sig som politiska vildar, kan partiledningen inte bara då välja andra ledamöter nu efter valet? Dvs det vore bättre om de höll tyst nu. Eller är det så många som personröstar att det inte är möjligt?
Typ om person A säger att de kommer att säga nej till Ulf så väljer partiledningen att sätta in person B som säger ja istället.

Utvisning är ett hårt straff som dessutom i praktiken ofta är väldigt svårt att genomföra. Jag tycker det ska förbehållas väldigt grov brottslighet.
Självklart ska man inte bli utvisad för något som man kan lyckas göra ”av misstag” typ fortkörning, hamna i slagsmål eller snatta men man råkar inte våldta eller råna under vapenhot eller sälja knark. Åtminstone är det ingen, oavsett ursprung, som jag känner och som verkar vara en hårt arbetande, skötsam människa som lyckas med sånt. Lite eget ansvar för sina handlingar tycker jag allt att man kan lägga på folk.

Självklart ska man inte bli utvisad för något som man kan lyckas göra ”av misstag” typ fortkörning, hamna i slagsmål eller snatta men man råkar inte våldta eller råna under vapenhot eller sälja knark. Åtminstone är det ingen, oavsett ursprung, som jag känner och som verkar vara en hårt arbetande, skötsam människa som lyckas med sånt. Lite eget ansvar för sina handlingar tycker jag allt att man kan lägga på folk.
Är inte de grova brott? Folk utvisas väl redan vid grova brott.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
723
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 505
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar