Bukes valvaka

Nej, de första valundersökningarna visar att det är just de som är Trumps väljare. Vi har bevittnat en stor seger för ignoransen, xenofobin och patriarkatet.
Exakt. Och det riktigt jäkliga är när det blåser sådana här vidriga högerextrema vindar så förskjuts värderingarna för alla högerut. Det som förut inte gick att säga, blev nu helt plötsligt normalt. Det skrämmer mig enormt. Jag är så orolig för världen, för krig, för de ökade klassklyftorna och vad de i förlängningen ska leda till. Ingen trodde att Hitler skulle ta över makten i Tyskland som då inte ens var en vidare supermakt men se så blev det. Och ingen trodde pajasen och psykopaten Trump skulle vinna heller, men så blev det, för ingen tidigare politiker hade brytt sig ett skit om att försöka fördela resurserna i landet jämnare. Och USA är världens enda supermakt!! Världens fria ledare (ett förvisso urdumt uttryck) är en psykopat och pajas.
Jag tror att Marie Le Pen kommer att bli Frankrikes nästa president. Åkesson blir nog vår nästa statsminister. I Polen finns ingen mediefrihet längre, ingen aborträtt, tror jag. Var ska man ta vägen? Och varför satte man barn till den här världen?

Fast nu är det ju rent trams från din sida, i fråga om bemötande av frågor du fått efter att själv ha gått ut med dina åsikter samtidigt som du själv säger att du är dåligt insatt ?
Vad är din anledning att öht delta i tråden om du inte kan/vill bemöta det du själv initierat väldigt starkt åsiktsmässigt ? :(

Jag svarade redan på varför jag tycker hilarry är rutten och sen också varför jag tycker hillary(igen) och trump ocksp är rutten. Men det verkade inte gå fram två gånger så det lär inte göra det en tredje heller.

Och ja, jag är inte jätte insatt. Men jag kan ändå ha en åsikt. Hade jag kommit in i trpden och sagt ''fy han vann'' och ändå varit lika like insatt så hade ingen i frågasatt.

Jag vet att jag en en minoritet på buke om att hålla på Trump även om han bara är marginellt bättre än Hillary.
Buke är väl inget kul utan olika åsikter;)

Fråga gärna igen vad det är jag inte bemött så kan jag försöka igen :)

Exakt. Och det riktigt jäkliga är när det blåser sådana här vidriga högerextrema vindar så förskjuts värderingarna för alla högerut. Det som förut inte gick att säga, blev nu helt plötsligt normalt. Det skrämmer mig enormt. Jag är så orolig för världen, för krig, för de ökade klassklyftorna och vad de i förlängningen ska leda till. Ingen trodde att Hitler skulle ta över makten i Tyskland som då inte ens var en vidare supermakt men se så blev det. Och ingen trodde pajasen och psykopaten Trump skulle vinna heller, men så blev det, för ingen tidigare politiker hade brytt sig ett skit om att försöka fördela resurserna i landet jämnare. Och USA är världens enda supermakt!! Världens fria ledare (ett förvisso urdumt uttryck) är en psykopat och pajas.
Jag tror att Marie Le Pen kommer att bli Frankrikes nästa president. Åkesson blir nog vår nästa statsminister. I Polen finns ingen mediefrihet längre, ingen aborträtt, tror jag. Var ska man ta vägen? Och varför satte man barn till den här världen?
Så går det när man inte tar itu med en liten minioritet på en gång. Ge den lilla klicken ett köttben på direkten innan dom börjar växa till sig. För som jag har sagt tidigare så är det mer eller mindre omöjligt att stoppa en bumling när den väl har kommit i rullning. Då får man skylla sig själv o ta skeden i vacker hand. Flr tiden o möjligheterna hinner alltid i kapp

Jag svarade redan på varför jag tycker hilarry är rutten och sen också varför jag tycker hillary(igen) och trump ocksp är rutten. Men det verkade inte gå fram två gånger så det lär inte göra det en tredje heller.

Och ja, jag är inte jätte insatt. Men jag kan ändå ha en åsikt. Hade jag kommit in i trpden och sagt ''fy han vann'' och ändå varit lika like insatt så hade ingen i frågasatt.

Jag vet att jag en en minoritet på buke om att hålla på Trump även om han bara är marginellt bättre än Hillary.

Klart du ska ha dina åsikter:)

Olika åsikter kan man absolut ha men tycker du det är ok att basera dem på tvivelaktiga källor? Du har ingen som helst källkritik?

Att komma med ett tillmäle som "en gammal socka" är noll trovärdigt och är en ganska hemsk sak att säga. Om något bevisar det att vi kvinnor har en lång väg att gå innan vi blir bedömda för vår kompetens snarare än ålder och utseende.

Att betrakta vanligt folk som lättlurade idioter, som Trump excellerat med i denna valrörelse?

Tror jag inte alls, tvärtom så har vanligt folk sett hur media och eliten tagit för sig och vridit landet i en riktning som majoriteten (vilket nu är bevisat) inte är intresserade av.
Det vansinniga i hela historien är att Congress har ett 11% förtroende och är allmänt betecknat som oduglig men inte just min kandidat, hen är bra. Och så går man och röstar på samma även nästa gång.
Det är ju definitionen av vansinnig, att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.

Olika åsikter kan man absolut ha men tycker du det är ok att basera dem på tvivelaktiga källor? Du har ingen som helst källkritik?

Att komma med ett tillmäle som "en gammal socka" är noll trovärdigt och är en ganska hemsk sak att säga. Om något bevisar det att vi kvinnor har en lång väg att gå innan vi blir bedömda för vår kompetens snarare än ålder och utseende.

Fast jag tycker ju inte Hillary har någon som helst kompetens att vara president.

En av de extremt många lögnerna. Som vanligt folk verkar mottagliga för. Är det vad du menar med att lyssna på vanligt folk? Att ljuga och förenkla så att även den mest ointresserade och ignoranta medborgaren får tro att hen förstått sammanhanget?

Att betrakta vanligt folk som lättlurade idioter, som Trump excellerat med i denna valrörelse?
Nu var det ju så att Trump reste rakt in i Hillary area och många av "hennes säkra röster" gick då över till att rösta på Trump

Exact VAD har blivit sa illa under de senaste 8 aren?
Var industi ar starkare an nagonsin ... vi har lagre arbetsloshet an pa de sista 20 aren ... etc, etc
Har du missat att er statsskuld har dubblerats under Obamas tid? Sverige går också på konstgjord andning och lånar till daglig konsumtion trots högkonjunktur.
Sverige är INTE rikt..Ett lands totala skuld räknas. För oss ska kommun och Landstingets och hushållens astronomiska skulder ingå i statsskulden, men man väljer att inte göra så. Allt är intecknat/belånat upp till nocken. Jo Fi, S, Mp
Ja de Vänsterextrema vindarna har blåst klart. Iallafall i USA.

Jag tycker inte han är rätt man för det, men bättre än Hillary. Pest eller kolera?

Men kan du inte säga vad du baserar det på? Det är enormt svårt att diskutera annars.

Jag tycker absolut inte Clinton var en bra kandidat men så vansinnigt mycket bättre än Trump pga hans uttalanden, uppträdande (nu och tidigare), bristande respekt för den demokratiska processen och stora politiska oerfarenhet.

Men kan du inte säga vad du baserar det på? Det är enormt svårt att diskutera annars.

Jag tycker absolut inte Clinton var en bra kandidat men så vansinnigt mycket bättre än Trump pga hans uttalanden, uppträdande (nu och tidigare), bristande respekt för den demokratiska processen och stora politiska oerfarenhet.
Det där kanske var hans taktik för att manövrera ut Hillary för att kunna ta makten själv. Han kanske får mer gjort än vad Obama fick. Det får ju tiden utvisa men än är han inte uträknad

@Oldie fattar fortfarande inte ditt påstående att facket och risk att få sparken osv skulle vara en variabel ang USAs opinionsmätningar gällande presidentvalet ... :confused:

Din artikel har ju inget med detta att göra ? Än mindre SIFO och opinionsundersökningar .
Att folk får sparken när de som offentliga personer förkunnar åsikter på sociala media som helt strider mot deras anställning och position är ju ngt ganska annat .
åhh. Du är naiv.
Arbetsgivare har koll inte bara på om du porrsurfar utan även vilka siter du besöker. De läser medarbetarnas FB. Antar att du inte är medlem i Kommunal.

Och detta kommer från dig då som själv uppger att du inte är insatt eller kunnig i frågan.

Det var just därför jag sa att jag inte är jätte insatt i början för att få det klart för alla.

Men jag behöver inte heller veta precis allt om dom båda för att ha en åsikt.

Hade jag varit amerikan så mitt röstande hade betytt någonting hade jag varit väldigt insatt.
Hade jag läst på mer kanske jag hade varit på Hillarys sida eller kanske bara ääääälskat Trump. Nu tycker jag båda är dåliga, fast han är bättre.

Athena, med Trump tror jag det finns mindre chans med krig än med Clinton.
Illegalainvandringen från Mexico är en sak som måste lösas. Kommer man till ett land illegalt så ska man antingen ut eller söka så man kan leva legalt.

Det var just därför jag sa att jag inte är jätte insatt i början för att få det klart för alla.

Men jag behöver inte heller veta precis allt om dom båda för att ha en åsikt.

Hade jag varit amerikan så mitt röstande hade betytt någonting hade jag varit väldigt insatt.
Hade jag läst på mer kanske jag hade varit på Hillarys sida eller kanske bara ääääälskat Trump. Nu tycker jag båda är dåliga, fast han är bättre.

Athena, med Trump tror jag det finns mindre chans med krig än med Clinton.
Illegalainvandringen från Mexico är en sak som måste lösas. Kommer man till ett land illegalt så ska man antingen ut eller söka så man kan leva legalt.
Få vet att Mexico har murar för att skydda sig från illegala i söder.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka