Exakt. Och det riktigt jäkliga är när det blåser sådana här vidriga högerextrema vindar så förskjuts värderingarna för alla högerut. Det som förut inte gick att säga, blev nu helt plötsligt normalt. Det skrämmer mig enormt. Jag är så orolig för världen, för krig, för de ökade klassklyftorna och vad de i förlängningen ska leda till. Ingen trodde att Hitler skulle ta över makten i Tyskland som då inte ens var en vidare supermakt men se så blev det. Och ingen trodde pajasen och psykopaten Trump skulle vinna heller, men så blev det, för ingen tidigare politiker hade brytt sig ett skit om att försöka fördela resurserna i landet jämnare. Och USA är världens enda supermakt!! Världens fria ledare (ett förvisso urdumt uttryck) är en psykopat och pajas.Nej, de första valundersökningarna visar att det är just de som är Trumps väljare. Vi har bevittnat en stor seger för ignoransen, xenofobin och patriarkatet.
Jag tror att Marie Le Pen kommer att bli Frankrikes nästa president. Åkesson blir nog vår nästa statsminister. I Polen finns ingen mediefrihet längre, ingen aborträtt, tror jag. Var ska man ta vägen? Och varför satte man barn till den här världen?